Ha én lefogytam, neked is sikerül!

A munkahelyem egy "bűnbarlang". Már az irodába lépéskor egy nagy kísértéssel találom szemben magam: meglátom ugyanis a "csodatálat", amelyben valahogy mindig újravarázsolódik a csoki.

Most éppen karácsonyról megmaradt szaloncukrokkal van tele. Így már az asztalomig eljutni is egy kínszenvedés: muszáj a kezeimet a zsebembe dugnom, nehogy felmarkoljak pár darabot a kínálatból. Na de ezzel még nem érnek véget a megpróbáltatások.

Ugyanis miután elfoglalom a helyem, jobbról egy hatalmas tábla csokoládé tűnik fel a levegőben. A kollégám ugyanis minden nap legalább ennyit fogyaszt el - de mielőtt megenné, magasra emeli és meglengeti az orrom előtt...

A másik oldal szintén veszélyzóna: a csupa szív kolleganőm, aki mindenből megkínál, amit csak eszik. Persze, mondanom sem kell, ő is szereti a csokoládét. A szemközti kolléganőm viszont rendszeresen próbál nekem segíteni azzal, hogy eltünteti a tálból a finomságokat, nehogy kísértésbe essek. Csakhogy a szaloncukor papírjának csörgésétől nem lesz könnyebb a helyzetem...

Mondjuk ki nyugodtan: soha nincs megfelelő alkalom arra, hogy elkezdjük a fogyózást. A halogatásra mindig van indok:

  • Most éppen nem jó, mert születésnapom van.
  • Most neked van szülinapod, nem sérthetlek meg azzal, hogy nem eszem a tortádból.
  • Ja, karácsony? Még jó, hogy egész nap töltött káposztát, hortobágyi húsos palacsintát és bejglit falok.
  • Hopp, egy esküvő! Muszáj végigenni a menüt.
  • Családi ebéd! Nehogy már megríkasd a nagyit, hiszen a kedvencedet főzte, meg háromféle sütit is készített!
Forrás: Shutterstock

Akkor mégis hogyan lehetséges elkezdeni a diétát? Nagyon egyszerű. Eddig azt hitted, hogy a fogyás nehéz, pedig van ennél két sokkal nehezebb faktor: a motiváció és a kivitelezés. Bármiről is legyen szó, bizonyítottan sokkal jobban teljesítesz, ha van egy célod. Ehhez viszont tervet kell készítened, máshogy nem fogod elérni. Nem elég az, hogy: "Elhatároztam, és holnaptól ledobom a kilóimat."

Minden hétre írd be a naptáradba azokat a tevékenységeket, amik hozzásegítenek majd a fogyáshoz! Mondjuk, szerdán és pénteken elmész futni, kedden és szombaton úszni jársz. Ezeket az alkalmakat pedig helyezd prioritásba! Legyenek szentek, amiket nem mulaszthatsz el csak azért, mert mondjuk, kellemesebb programod akadt, vagy inkább megnéznél otthon egy filmet.

Természetesen az étkezésedre is oda kell figyelned. Ha nem készülsz fel, akkor nem biztos, hogy sikerül kevesebb kalóriát bevinned. Még a hétvégén írd össze, mi lesz a heti "menüd", és vásárolj is be hozzá!

Ha az alapanyagok nagy része megvan, akkor nehezebben fogsz elcsábulni egy gyorsétkezde láttán, hiszen tele lesz a hűtőd egészséges és változatos ételekkel. Így lesz mihez nyúlnod, amikor éhes vagy.

Elárulom, az én motivációm most egy fontos rendezvény, ahol csinosan szeretnék majd megjelenni. Igazság szerint egyelőre nem is jönnek rám az alkalmi ruháim, így muszáj leszek ismét formába jönni. Tudom, leginkább az egészség miatt kellene helyesen táplálkozni, de mi, emberek gyarlók vagyunk - így a többségnél a hiúság a legnagyobb motiváló erő.

Valójában azonban mindegy, mi motivál. A lényeg: ha fogyni szeretnél, tegyél érte, és meglátod, neked is sikerülni fog! Ráadásul jobban is fogod érezni magad a bőrödben.

Forrás: Mudra László
SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?