ügyintézés kibeszélő reklamáció panasz tippek
Sokak rémálma a reklamáció, nem véletlenül. Az indulatok gyakran zabolátlan ménesként törnek ki a felekből, ami persze érthető, de ez a problémamegoldást a legritkább esetben mozdítja elő.

Panasztétel esetén a felkészültség félsiker, álljon itt tehát néhány tipp azért, hogy a lehető legelégedettebben távozhass a tetthelyszínről.

Ismerd a jogaidat!

Magabiztossá tesz, ha utánanézel, milyen követeléseket van jogod benyújtani az adott szituációban. Gyakran előfordul, hogy a cégek a fogyasztó tudatlanságára alapozva próbálnak igazságtalanul eljárni, s ha nem vagy résen, nem szólnak arról, hogy lenne más, számodra megfelelőbb opció, illetve elhitetik veled, hogy bele kell törődnöd egy elbaltázott helyzetbe.

Fogalmazz tárgyilagosan!

Próbálj a másik fejével gondolkodni! Magyarázd el úgy az egész szituációt, mintha egy prezentáción mutatnád azt be tömegek előtt! Térj ki minden lényeges részletre ahhoz, hogy megértsék, mi vezetett a hiba kialakulásához és számodra mi lenne az ideális megoldás! Az, hogy dühödben félmondatokkal, ide-oda csapongva zúdítod rá a szerencsétlen illetékesre a nyomorodat, csak megnehezíti annak kibogozását.

Forrás: Shutterstock

Készítsd elő a szükséges dokumentumokat!

Informálódj előre azzal kapcsolatban, hogy milyen iratokat, bizonyítékokat kell bemutatnod a panaszod elbírálása során! Ha ott derül ki, hogy valami hiányzik, máris futottál egy tök felesleges kört. Persze abszolút lehetséges, hogy te minden tőled telhetőt megtettél és az adott szervezet ügyintézése hagy némi kívánnivalót maga után, de akkor is jobb felkészültnek lenni, mint utólag bosszankodni.

Hanyagold az agressziót!

Természetesen érthető, hogy frusztrálttá tesz a probléma, mely miatt panaszt teszel, de lehetőség szerint őrizd meg a hidegvéredet! Gondolj bele, az ügyintézőt csak befeszíti a rá nehezedő nyomás és nem lesz kifejezetten hatékony, ha leüvöltöd a fejét. Ellenben ha együttérzel vele, kinyilvánítod, hogy tudod, nem az ő hibája, ami történt – még akkor is, ha igen –, sokkal lelkesebben, gyorsabban fog dolgozni.

Légy sebezhető!

Furcsának tűnhet ez a tanács, mivel az ember első blikkre úgy gondolná, hogy határozottnak és karakánnak kell lennie és akkor biztosan eléri, amit akar. Azonban sokszor épp ennek ellenkezője működik: mutasd ki, hogy tanácstalan vagy, szükséged van a másik segítségére! A normális lelkületű ügyintézőkben ilyenkor bekapcsol a segítő szándék, a gondoskodóösztön, és még pluszenergiát is fektetnek abba, hogy minél hamarabb megoldódjon a problémád.

Játszd a mentőangyalt!

Vesd be színészi képességeidet! Játszd el, hogy téged nem rázott meg az adott kellemetlen szituáció kialakulása, csupán felhívtad a vállalat figyelmét arra, hogy hiba csúszott a működésükbe és szerenéd, ha azt minél hamarabb kijavítanák. Dolgozz együtt az ügyfélszolgálatossal, segítsd a helyzetkezelésben, így automatikusan „jó arcnak" fog elkönyvelni és minden erejével arra fókuszál majd, hogy elégedetten távozz!

Te rá szoktál görcsölni a reklamációra?

Nyitókép: Shutterstock

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.