Azt az unalomig ismételt tanácsot már le sem írom, hogy "Rakj rendet!" Főleg, mert rájöttem, hogy nem mindenkinek jelenti ugyanazt a "rend" szó. Szóval, azt mondom: olyan rendet rakj, hogy egyetlen tusfürdős vagy samponos flakon se legyen elől a fürdőszobában, amíg befotózod a lakást! De lehetőleg akkor se, amikor jön egy érdeklődő.
Dobd be őket a cipősszekrénybe, vagy tőlem akár a sütőbe - bánom is én, csak ne legyenek elől! Ugyanez igaz a vitaminokra a konyhában, a kabátokra az előszobában és a parfümös üvegcsékre a komódon.
Ugye azt mondanom sem kell, hogy nem este fotózzuk be a lakást - és pláne nem telefonnal? Viszont mielőtt jön az érdeklődő, minden villanyt kapcsolj fel! Igen, még a fürdőszobában is - sokkal jobb egy fényárban úszó helyiségbe belépni, mint egy sötét lyukba, ahol csak fáziskéséssel gyúl világosság.
Fossz ki egy lakberendezési boltot! Hidd el, behozza az árát, ha emiatt jó áron tudod eladni az ingatlant. Rengeteg kutatás kimutatta, hogy míg a ketchupok árát percekig hasonlítgatjuk össze a boltban, nagy értékű vásárlások esetén főként megérzés alapján döntünk. Szóval néhány dizájnos díszpárnával és elegáns függönnyel többre mész, mint gondolnád.
És ugye az étkező asztalon lévő abrosz illik a falak színéhez? ;)
Ha nincs pénzed még egy esztétikai felújításra sem, legalább fesd le azt, ami régi: a kopott ablakkeretet, a szocreál konyhabútort, a rozsdás radiátorokat. A "lepusztult jelleg" könnyen el tudja ijeszteni a vevőt. De ne hazudj!
Mivel szavatossággal tartozol a rejtett hibákért, szólj a vevőnek, hogy fel kell újítani a kipingált dolgokat - ha már beleszeretett a lakásba, nem ezen fog múlni a dolog.
Ha bele tudsz fektetni valamennyit a lakásba, de az egészet nem tudod kipofozni, akkor koncentrálj a fürdőszobára és a konyhára! De főleg a fürdőszobára. Ki tudja miért, ez növeli a legjobban az ingatlan értékét a vevők szemében - legalábbis a statisztikák szerint.
Szintén gyakori tanács, hogy "életérzést kell árulni".
Hogy ez meg mi a frászt jelent?
Azt, hogy hotelszerűvé kell varázsolni az otthonodat. Vagyis el kell tüntetni mindent, ami nem esztétikus, ám nektek sokat jelent. Gondolok itt a nyaralásra emlékeztető hűtőmágnesekre, a régi, puha kötésű könyvekre, amiket rongyosra olvastál tinikorodban és a félig haldokló primulára is, amit a nagyitól kaptál.
Ha már a növényeknél tartunk: egyforma (vagy egyszínűre festett - lásd 4. pont) kaspóóóók!!! Ez fontos.
Bizony az illatokon sok múlhat. Most nyilván nem elvárható, hogy minden érdeklődő érkezése előtt nekiállj sütit sütni. De ha veszel egy üvegcse bio levendula illóolajat és egy párologtatót, már jobb pozícióból indulsz.
Hogy miért?
Mert egy pszichológiai kísérlet szerint az alanyok nyitottabbak voltak egy üzlet megkötésére, ha a tárgyalás során levendula illatot éreztek. Vagyis könnyebben jutottak arra a megállapításra, hogy "megéri" vásárolni. Trükkös, mi? ;)
Viszont azt ne feledd: ezek a tippek nem varázsigék, vagyis ha rettenetesen vacak lakást irreálisan magas áron akarsz eladni, akkor sajnos nincs az a trükk, ami garantálja a sikert.
Nyitókép: iStockphoto
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.