Dögunalmas vagy? Kímélj meg a posztjaidtól!

Döbbenten nézek egy facebookos képet: egy szelet sajttorta kornyadozik rajta, jellegtelen környezetben, olyan elrendezésben, ami a képalkotás összes szabályát felrúgja. Alatta a poszt üzenete: "nyami" - vagy valami más eredeti gondolat...

Jó esetben hibátlan helyesírással. Mellette a kötelező agyonkoptatott tag, például #happywifehappylife. Ismerős? Az egy dolog, hogy a kép pocsék - nagyobb baj, hogy a poszt minden gondolatot nélkülöz: hiányzik a történet, a valódi személyesség. Csak annyit tudunk meg belőle, hogy posztolója se nem eredeti, se nem vicces, és az élete is dögunalom. Ennek ellenére ő a 21. század leglelkesebb tartalomgyártója...

#semmitmondóvagy

A régi mesterek különleges témákat választottak a műveikhez: nagy vezetők, mitikus alakok és istenek történeteit örökítették meg. A középkor végétől jelentek meg azok az alkotók, akiket az átlagember élete érdekelt. Szeretettel vagy iróniával szemlélték, esetleg komolyan bírálták az "új" hőst, és a korabeli társadalomról beszéltek rajta keresztül.

A valódi kisemberek valódi hangja nem jutott el tömegekhez, hiszen nem volt meg hozzá a kellő tudásuk vagy hatalmuk - így sokáig csak mellékszereplők maradhattak az emberiség kultúrtörténetében. Egészen mostanáig... Mert eljött a kor, amikor az átlagember - akinek se tudása, se ízlése - végre beleordíthatja az ő kis életét a nagyvilágba.

#tízévekicsimmelegyüttörökkészeretlek

Az ismerős fontos életeseményt ünnepel: a csárdában, fagyival a kézben, vagy egy piramis tetején - a lényeg, hogy elkészült a megfelelőnek szánt kép, ami megviheti a hírt az internet népének. Nincs is ezzel baj, hiszen mi, emberek szeretjük megosztani egymással az örömöt, bánatot - csak már megint az a fránya kivitelezés: a tucatkép, a tucattag és az unalomig ismert gondolat... Ezek együttállása miatt a szép ünnep csak egy újabb közhellyé silányul az ismerősök üzenőfalán.

Szóval, ha már posztolsz - ami sosem kötelező -, tudatosan tedd azt!

Mit szeretnél üzenni magadról? Ha csak annyit, hogy bezabáltál egy szelet sajttortát, vagy idén is megkaptad a szokásos csokrot az évfordulóra, akkor ne nyomd meg a küldés gombot! Elárulom: így, ebben a formában a híred senkit nem érdekel (oké, anyukádat igen, de neki küldheted személyesen is).

Forrás: Shutterstock

Okos felülethez okos felhasználót!

Reggel felkelsz, belenézel a tükörbe, és felteszel egy könnyű sminket, vagy előkapod a szakállvágó ollót - miért? Mert igényes vagy magadra, és szeretnéd a szebbik arcodat mutatni. Kezeld ugyanilyen gondossággal a közösségi média felületeidet, mert ezek is hozzájárulnak a személyiségedről alkotott képhez - ráadásul, amit egyszer feltöltesz, az örökre ott is marad.

Évekkel ezelőtt kép készült arról, ahogy a bárpultnál részegen fogdosod a melletted álló csajt vagy pasit, és a nagy mámorban még ki is tetted azt az Instára. Azóta is ott van, ízléses bizonyítékául szórakozási kultúrádnak, humorodnak, a nőkről-férfiakról alkotott véleményednek - és még panaszkodsz, hogy senkivel nem jön össze egy komoly kapcsolat?!

Valakinek üzlet, valakinek szórakozás: de a hatása ugyanaz!

Az internetes jelenlétükből sokan dúsgazdag üzletet csináltak: ők tudatosan, pontos elképzelések mentén építgették a profiljukat, amíg eljutottak a sokezres követőbázisig és haszonig, amit ez jelentett. A nagy többségnek viszont csak hétköznapi szórakozás maradt a közösségi média - ami nem jelenti azt, hogy eszementen posztolni kell. Ha nincs eredeti vagy fontos témád, különleges ötleted vagy humorod, akkor ne szemeteld tele a világhálót!

Nem véletlen, hogy manapság az eredetiség lett a legértékesebb dolog az online térben...

Forrás: Mudra László
SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?