A múltban a menstruáció több jelentéssel, szimbólummal is bírt:
Ezek a dogmák és téveszmék csak az utóbbi 100 évben kezdtek eltűnni, vagy éppen átalakulni.
Már az ókori világban is keresték a megoldást arra, hogy a nők valamilyen formában "tampont" használhassanak - amihez Egyiptomban és Mezopotámiában a papirusz volt a legkézenfekvőbb megoldás. Rómában ez gyapjúból volt, de más világrészeken állatbőrből, mohából is készítettek női intim kellékeket. A középkorban a korabeli nők már kísérletezőbb kedvűek voltak, így pamutlabdákat rögzítettek a combjukhoz.
Az első, igazi modern betétek 1890 környékén jelentek meg a piacon, amelyek viseléséhez egy erényövhöz hasonló szerkezetet kellett felcsatolniuk az asszonyoknak. Ez a fura, akkor igencsak trendinek számító - de komfortosnak egyáltalán nem mondható - szerkezet uralta a piacot.
Egészen addig, amíg a 20. század elején francia ápolónők rá nem jöttek arra, hogy a cellulózból készült kötszernek kiváló nedvszívó képessége van. Ezt követte az azóta is forgalomban lévő, naponta kétszer cserélendő menstruációs csésze, majd 1933-ban a Tampax nevű cég kezdte el forgalmazni a jelenlegi tamponok "dédszüleit", az applikátoros tampont.
Bő tíz év kellett, és az applikátorokat elfelejtették, helyette jöttek a ragasztócsíkos betétek, ezúttal már mindenféle aláöltöző és erényöv nélkül - az akkori nők nagy megkönnyebbülésére. Harminc év múlva már a tisztasági betétek is bontogatták szárnyaikat.
A manapság is használatos tamponok és betétek a nyolcvanas évek végére érték el jelenlegi formájukat. Hiszen már az észrevétlenségre és a kényelemre is törekedtek a gyártók. Mert ugye minden valamire való nő sportol, eszik, alszik, magyarul él, és ha már fájdalmak közepette tengeti ezeket a napokat, legalább legyen testhezálló a történet.
Köszönjük!
Nyitókép: iStockphoto
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.