Szexista reklámok, amelyek ma már kivernék a biztosítékot

Vegyél meg, mert megoldom minden problémádat. Kívánatossá teszlek az urad előtt, segítek őt megtartani, segítek, hogy finomabb vacsorát főzz neki. Tudod, a sikeres házasság a konyhában kezdődik. Szükséged van rám.

Nincs abban semmi meglepő, hogy a cégek el akarnak adni nekünk dolgokat. Az egyik cég fogyást segítő tablettákat kínál, hogy nyárra meglegyen a "bikini body". A másik cég olyan szempillaspirált kínál, amitől nemcsak a szempillád, de a szemed is hirtelen hatalmas és igéző lesz. A harmadik cipőt kínál, de nem akármilyet, hanem olyat, aminek a segítségével minden vágyadat játszva elérheted. Már megszoktuk.

A reklámok mind olyan dolgokat kínálnak, amelyekre szükségünk van. Vagy azért, hogy szebbek legyünk, vagy azért, hogy formásabbak, vagy azért, hogy könnyebben tisztán tartsuk a lakást. Vedd meg ezt a hiper-szuper tök új, eddig még sosem látott üccsit, mert az igazán vagány/kifinomult/barátságos/akármilyen-amilyen-te-lenni-szeretnél emberek pontosan ezt isszák. Bár nem gondoltad, hogy szükséged lenne rá, miután megláttad a reklámot, hirtelen hiány keletkezett az életedben, és ezt a hiányt már csak az a rettenetesen túlárazott valami tudja betölteni. Hiszen csak akkor leszel megfelelő tagja a társadalomnak, ha te is rendelkezel a legújabb okostelefonnal. Az összessel.

Akárhogy is, a reklámokkal öröktől fogva vívjuk a harcainkat. Inkább előfizetünk egy drágább csomagra valamelyik szolgáltatónál, csak ne kelljen látni. Megpróbáljuk elkerülni a sütiket, hogy ne lássunk hetekig fűnyíró reklámot, miután valaki volt oly' kedves, és átküldött egy mémet, amin volt egy fűnyíró. Családi ebédnél viccesen megjegyezzük, hogy "hoppá, tegnap mondtam a Józsinak, hogy de jó lenne ha lenne egy kisbabánk, aztán nézd meg, már csak pelenka reklámokat látok".

Azonban, az a szomorú igazság, hogy ennél van rosszabb. Azt hiszed, hazudok? Íme néhány reklám a régi időkből, amelyektől garantáltan eldobod az agyadat.

Love's Baby Soft - Mert az ártatlanság szexibb, mint gondolnád

Akár még ártalmatlannak is tűnhetne ez a reklám, mégis képtelenség szó nélkül elmenni a tény mellett, hogy a képen egy kislány van. Egy gyerek. Mégis kinek az elmeroggyant ötlete volt az, hogy egy kisgyereket egy ilyen, szexuálisan túlfűtött szövegkörnyezetben jelenítsen meg?

Forrás: Imgur/vintages

A reklám egyébként egy testpermetet kíván(na) eladni, ami még akár kellemes is lehet, ki tudja, de ettől az áthallástól az egész inkább csak rémesen kellemetlen és kiábrándító. A történetnek pedig itt még nincs vége. A Love's Baby Soft 1975-ös reklámjában (hála az égnek) már egy felnőtt nő szerepel, azonban mindvégig hatalmas, ártatlan, gyermeki tekintettel, félreérthetetlen mozdulatokkal szopogat egy nyalókát. Hát, nem lett kevésbé kínos.

Forrás: Reddit

WIVES. - mert az asszony igazi álma karácsonyra egy új kenyérpirító

Naná, hát mi más lenne! Talán egy porszívó, de az már jóval drágább, nehogy elkényeztesd az "oldalbordát".

Ez a "kedves" szórólap arra buzdítja a feleséget, hogy csak bátran karikázza be a lap alján, mit szeretne karácsonyra, majd adja oda a férjének. Ha a férj nem szalad azonnal a boltba, akkor pedig sírjon egy kicsit. Ne sokat, csak kicsit, de azt határozottan, addig, amíg a férfi el nem indul bevásárolni.

És hogy hol van itt a probléma? Hát nem elég, hogy főként konyhai cikkeket lehet itt karikázgatni, amelyek még tovább erősítik azt az örök toposzt, hogy az "asszonynak a konyhában a helye", de még véletlenül sem veszik figyelembe a feleség érzéseit. Amúgy is, ki örülne valami kedves, személyes ajándéknak, ha ehelyett kaphat egy új robotgépet, amivel majd reggelit csinálhat az egész családnak? Ami pedig még ennél is aggasztóbb, hogy ez a reklám a férfiakkal és a nőkkel egyaránt elhiteti, hogy ha a nő megkapja, amit "akar", akkor abbahagyja a nyafogást.

Forrás: Instagram/boomerbabiessupcycles

Kávé reklám - na, majd az urad lekever kettőt, ha nem elég friss

A Chase & Sanborn Coffee cég valamiért - ki tudja miért -, de úgy gondolta, hogy jó ötlet bármit is családon belüli erőszakkal reklámozni. A reklám apropója egyébként az, hogy elkezdtek kávémintákat árulni, hogy a vásárló tesztelhesse a frissességet.

És nézd csak meg a képet! A nő még mosolyog is azon, hogy a férje elfenekeli, mert nem tesztelte le a kávé frissességét. "Jaj neked, te kis kópé, legközelebb majd jobban figyelsz."

Szóval ez az egész hirdetés irtózatosan kellemetlen. Pláne, hogy tudjuk, a családon belüli erőszak egy létező, és még csak nem is ritka dolog.

Forrás: Instagram/calamitydawn

 

Nyitókép: Imgur/vintages

Ezek is érdekelhetnek