Ne engedd, hogy a szorongás tovább mérgezze az életed: 6 tipp, hogy azonnal jobban légy!

A szorongás váratlan, új, megterhelő élethelyzetekben természetes érzés. Egészen biztosan te is éreztél már hasonlót például vizsgák előtt, állásinterjún, betegségkor. Ám van, amikor a szorongás olyan méreteket ölt, ami már akadályoz a hétköznapi életviteledben. Mutatom, mit tehetsz ellene!

A szorongás egyfajta érzelmi feszültség, melynek során a vélt vagy valós veszélyhelyzetekben a testünk válaszreakciót ad. Ez optimális esetben jobb teljesítményre, gyorsabb döntésre és olyan képességek alkalmazására ösztönöz, amiről nem is tudtál. Ugyanakkor lehetneknegatívvelejárói is, mint a leblokkolás, a korábban megszerzett tudás használatának képtelensége, szájszárazság, hasgörcs, hasmenés, megnövekedett pulzus.

Rosszul alszol, gyakran szorítod össze, már-már görcsösen az állkapcsodat, csikorgatod a fogadat, könnyen felejtesz el dolgokat, a félelemhez, aggódáshoz sok esetben társul heves szívdobogás, mellkas szorítás? A természetes szorongás könnyedén átválthat kóros állapotba, és kialakulhat a tartós szorongás, ami könnyedén előidézhet depressziót, különböző fóbiákat vagy pánikbetegséget.

Forrás: Shutterstock

Ebben a helyzetben már nem mindig leszel képes segítség nélkül kontrollálni a tüneteket, mivel a szorongás igazi tárgyát vagy nem tudod megfogalmazni, vagy mélyen el van temetve benned. A feloldásában a legtöbbet egy szakember, pszichológus – súlyosabb esetben pszichiáter – segíthet.  

 

Az életminőséged javítása érdekében hoztam neked pár ötletet, amit a szorongó állapot feloldására használhatsz.

6 tipp, ami segít feloldani a pillanatnyi szorongást

1. Állj meg egy pillanatra, vegyél egy mély levegőt, és fogadd el, hogy nincs azzal semmiféle probléma, ha most nem érzed magad teljesen rendben.
2. Tereld el a gondolataidat sporttal. A legjobb, ha kimész a szabadba futni, de az otthoni edzés is beválhat.
3. Beszélj telefonon egy olyan emberrel, akiben megbízol, aki meghallgat.
4. Vesd papírra a gondolataidat, írd ki magadból a félelmeidet.
5. Amennyiben meg tudod fogalmazni, kérdőjelezd meg a szorongásod tárgyát: mekkora a veszély esélye, valós ez a félelem?
6. Nevezz meg három-három dolgot, amit hallasz, amit látsz.

Az ötletek Fuller Bianka pszichológustól származnak, akit megtalálsz például a TikTokon is.

SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

 Nyitókép: Shutterstock.com

    Ezt olvastad már?