Ha elbénázod a home office-t, oda a melód!

Az előző állásomban otthonról dolgoztam majdnem négy évig. Eleinte furcsa volt, hogy nem kell ingáznom, és korgó gyomorral ücsörögnöm a reggeli értekezleten, de gyorsan átálltam. Csak hiányzott hozzá a rutin: el kellett telnie némi időnek, amíg rájöttem, hogyan tudok a leghatékonyabban dolgozni.

Sokan még mindig úgy tekintenek a home office-ra, mint valamiféle vakációra. Pedig ez nem arról szól, hogy egész nap mackóban fetrengsz a kanapén vagy az ágyon, és onnan nyomkodod a billentyűket egy doboz csokifagyival az öledben.

Eleinte persze én is lazán kezeltem az otthonról melózást, aztán egy idő után azon kaptam magam, hogy nincs kedvem még hajat mosni sem. Kinyúlt pólóban, pizsialsóban jártam-keltem a lakásban, nem érdekelt különösebben a külsőm, és a külvilág sem. Te ne ess bele ebbe a hibába! Ha nem veszed komolyan, és nem tekintetsz úgy a teendőidre, mintha az irodában lennél, akkor garantáltan romlani fog a teljesítményed.

Ezt a gyorslistát a saját tapasztalataimból állítottam össze, ami neked is jól jöhet a kényszerű izolációban.

1. Jelölj ki egy nyugis helyet!

Lehetőségeidhez mérten válassz egy csendes, komfortos helyet, ahol kizárólag a feladataidra koncentrálhatsz! Hogy mekkora térre van szükséged, az nagymértékben függ attól, milyen típusú munkát végzel. (Na meg persze az otthonod méretétől.) Ha csak a számítógépet/laptopot használod, akkor egy kisebb asztal is elég lehet, ám pl. egy nyomtató elhelyezéséhez jóval nagyobb munkafelület szükséges. Lényeges, hogy elegendő természetes fény vegyen körül, és olyan széket válassz, ami kényelmes és egészséges üléshelyzetet biztosít!

Forrás: Shutterstock

2. Tervezd meg előre a napodat!

Az irodai környezetben sokkal jobban szem előtt vagy, így a vezetőid és kollégáid pontosan látják, hogy mivel foglalkozol éppen. A lakásodban viszont nincs kontroll, vagyis azt tehetsz, amit akarsz - senki nem fog rád szólni, hogy túl sokáig ebédelsz, vagy túl hangosan hallgatod a zenét. Pont emiatt fontos a napod megtervezése, a hatékonyságodat ugyanis jelentősen csökkentheti, ha elcsúszol a tennivalókkal.

Szerencsére ma már rengeteg appot és szoftvert találhatsz (méghozzá ingyen), amelyek jelentősen megkönnyítik a munkavégzést. Miután elkészítetted a napirendet, célszerű egyeztetned a családtagokkal, hogy ők is tisztában legyenek azzal, mettől meddig dolgozol.

3. Iktass be szüneteket!

A home office egyik hátránya, hogy kevés fizikai aktivitással jár, nincs dugóban ücsörgés, nincs rohanás vagy tárgyalás a város másik pontján. Ehhez kapcsolódik egy másik negatívum is: vannak olyanok, akik hajlamosak annyira belemerülni a munkába, hogy enni, inni is elfelejtenek.

Ahhoz, hogy elkerüld a tespedést, vagy épp önmagad túlhajtását, nem árt odafigyelned a fizikai és mentális egészségedre. Két teendő között igyál meg egy csésze teát vagy limonádét, ám a felfrissüléshez választhatsz egy kellemes sétát, zenehallgatást, pár perces videócsevegést, bármit, ami jólesik.

Forrás: Shutterstock
Forrás: Mudra László
SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?