Kis lépésekben haladj, ha életmódot akarsz váltani!

Ha úgy döntesz, hogy holnaptól szeretnél egészségesebben élni, fogyni, vagy csak simán formásodni, van néhány dolog, amit érdemes szem előtt tartanod. Máskülönben elhatározásodat könnyen kudarc követheti, ami még távolabb visz a vágyott változásoktól.

Fő szabály: Felejtsd el a szélsőséges célkitűzéseket!

"Én? Én bizony isten, rá sem nézek többé édességre. Kenyérre meg tésztára pláne nem! Csak magamhoz veszem a kis sali adagomat, hogy legyen erőm lefutni a napi 10 kilométert - ha esik, ha fúj!"

Te is így kezdted az új évet, mi? Még csak 2 hét telt el a januárból, és már bűnbe is estél azzal a jó kis marhapörivel. A mozgást illetően pedig a futócipő megvásárlásáig jutottál... Jól tippeltem, ugye? Ne aggódj, semmi baj nincs veled! Az emberek többségénél kudarcba fulladnak korábbi szokásaiktól merőben eltérő változtatások. Helyettük kis lépésenként érdemes haladni.

1. lépés: A saláta a barátod

Nem arra akarlak rávenni, hogy ebédre csak salátát egyél. Hanem, hogy az ebédedet (sőt, a reggelidet és a vacsidat) egészítsd ki egy nagy adag salival. Öntet nélkül, natúr. Mehet pörkölthöz, paprikás krumplihoz, bármihez. Ha korábban nem voltál nagy salátarajongó, akkor nem fogod túl ízletesnek találni. Sebaj, a lényeg, hogy tömd be a főétel mellé. Idővel találni fogsz közte olyat, ami ízlik majd.

Forrás: Shutterstock

Előnye: Sokkal kevesebbet fogsz enni a főételből, ha egy zacskó salátát is benyomsz mellé. Kevesebb kalóriát, viszont több vitamint viszel a szervezetedbe. Ha megszeretted valamelyik salátát, könnyen eljuthatsz odáig, hogy kedved támadjon egy komplett étkezést kiváltani vele.

Tipp: Hacsak nem úszol az időben, és nem vagy biokertész, vásárolj nyugodtan előre mosott, frissen összeválogatott terméket! A lényeg, hogy még aznap edd meg!

2. Mozogj minden nap!

Ha egy átlagos napodon is későn érsz haza, ne egy másfél órás aerobic videót akarj végigcsinálni! Inkább találj tíz percet, amikor biztosan mindig ki tudod majd vonni magad a forgalomból! Mondjuk, míg a férjed zuhanyozik. Vagy megnézik a gyerekkel az esti mesét. A lényeg, hogy olyan alkalomhoz kösd, amely naponta ismétlődik. Zárkózz be egy szobába, tekerd fel a kedvenc zenédet, és táncolj! Vagy végezz guggolásokat, kocogj egy helyben, esetleg csak ugrálj fel és le, kifulladásig! Nem muszáj szakszerűnek lenned, a lényeg, hogy a végére szakadjon rólad a víz. Ha korábban egyáltalán nem mozogtál, valószínűleg már az ötödik percben kifekszel, de nem baj. Egy hét múlva már végigugrálod az egész időt.

Előnye: Jót teszel az izmaidnak, a szívednek, a vérkeringésednek. Nő az állóképességed. Megszoksz egy rendszerességet, ennek köszönhetően egy idő után igényelni fogod a napi mozgást. Ráadásul az agyadat is kikapcsolja.

Tipp: Ha már zökkenőmentesen nyomod otthon a tornát, érdemes legalább heti egyszer valamilyen csoportos mozgásformára is ellátogatnod. Egyrészt, mert így szakemberek irányítása alatt fejlődhetsz tovább. Másrészt, mert a társaságban végzett mozgás még nagyobb örömöt okoz. Egymást ösztönzitek, és a hangulat is jó.

Forrás: Shutterstock

3. Igyál zöldségleveket!

Banálisnak hangzik, mégis nagy jelentősége van. A bevitt rostok miatt jobbá válik az emésztésed, az anyagcseréd, így a kilók is könnyebben mennek lefelé. Ha főétkezés előtt iszod, eltelít. Találd meg, melyik fajta ízlik, és váltsd ki vele a cukros italokat!

Előnye: Egészségesebbé és energikusabbá válsz.

Tipp: Ne keseredj el, ha nincs időd vagy kedved magadnak préselni! Vedd meg a boltban! Bio vagy "normál" változatban is kapható: répalé, zöldséglé, céklalé, káposztalé. Kétpohárnyi belőlük kb. annyiba kerül, mint egy zacskó chips.

A fenti ötleteket betartva sokkal nagyobb az esélyed, hogy hosszú távú változásokat hozz az életedbe. Ezek aztán idővel tovább fokozhatók.

Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?