Nyári diéta: a sárgarépalétől a vodkaszódáig

A legfontosabb: napi minimum 3 liter víz elfogyasztása elengedhetetlen a nyári hőségben. Erre nem fog külön kitérni a cikk, mert ez létfontosságú. Aki ezt nem tartja be, az ne is olvasson tovább! Jelzem, hogy néha nekem sem jön össze a 3 liter, de mivel én írom a cikket, nekem muszáj tovább olvasnom - vagyis írnom.

Nyugi, nem egy tipikus, szűk értelemben vett, szigorú diétát kell követni a nyáron. Inkábbolyan italokat és ételeket fogyasztani, amik a nyári életmódodnak kedveznek.

Forrás: iStockphoto/Rawpixel Ltd.

A nulladik pont

Fontos, hogy ne nyáron kezdj el fogyás céljából kőkeményen diétázni! Ez erre a legalkalmatlanabb időszak. Diétázni szeptembertől májusig kell. Nyáron amúgy is fogysz, ha a szokásos táplálékbevitel kellő izzadással és tengerben úszással párosul.

Jelige: inkább legyen kerek az a fenék, mint petyhüdt!

Sárgarépalé

Azon kívül, hogy méregtelenít, még antioxidánsban, ásványi anyagokban és vitaminokban is gazdag, ami a napozásnak kitett bőrünk regenerálódása szempontjából igencsak hasznos.Nem mellesleg a benne található béta-karotin, az A-vitamin probiotikuma, vagyis ez felel az A-vitamin előállításáért. Természetes védelmet nyújt az UV-sugarakkal szemben, valamint segíti a leégett bőr gyógyulását. Így a répalének hála szebben és belső védelemmel ellátva barnulhatsz. A naptej azért nem mellőzhető!

Forrás: iStockphoto/puhhha/Ihor Pukhnatyy

Alkohol nélküli nyár?

Na, még mit nem! Hideg rozé fröccs, hideg sör! Kevés kerti party zajlik a nyáron ezek nélkül. Ha azonban mindenképp szeretnél egy kicsit odafigyelni a formára, akkor a vodkaszóda páros a neked való. Megvan a hidratálás, és ez a legkisebb kalóriatartalmú alkohol - egy lime-mal isteni! Aki nem szereti a vodkát, az próbálja fejben tudatosítani, mennyire kalóriaszegény, néha ettől egyből finomabb!

Forrás: iStockphoto/Voloshin311

Kerüljük az egyszerű szénhidrátot!

Az egyszerű szénhidrátok, más nevén a monoszacharidok gyors energiapótlásra tökéletesek: kevesebb oxigénnel és rövidebb idő alatt tudja felhasználni őket a szervezet. Ilyen például: a tejcukor - laktóz -, gyümölcscukor - fruktóz -, szőlőcukor, méz.

Mivel azonban nyári kánikulában az étvágyunk is csökken, ezért érdemes nyáron (is) előtérbe helyezni az összetett szénhidrátokat: édesburgonyát, teljes kiőrlésű gabonaféléket, zabpelyhet, illetve a keményítőt tartalmazó ételeket. Ezek nem emelik meg olyan hirtelen a vércukorszintet, sőt, segítenek beállítani azt. Ezért az éhségérzet csökkentésén túl folyamatosan, de lassabban adagolják a pörgős nyári életvitelünket kiszolgáló energiát.

Forrás: iStockphoto/Brent Hofacker

Lédús ételek, mert el fog maradni a folyadék!

Ha lehet, a fentieken túl is igyekezz lédús ételeket enni a nyáron: levesek, saláták, tengeri herkentyűk, olajos magok, grillzöldségek, mert fő a hidratálás és a ráncmegelőzés!

Forrás: Getty Images/kajakiki

A csodagyökér

Utolsó tipp a nyárra: a gyömbér. Egy tapodtat se mozdulj nélküle idén!

Forrás: iStockphoto/ROSA LAZIC

Csökkenti a gyulladást, fertőtlenít, antibakteriális, gombaölő csodaszer. Főleg, amikor nyaralni indulsz azzal a céllal, hogy kipróbáld az ország minden egzotikus ételét, italát. (Majd meglátod, mi az a szállodai hasmenés ahhoz a pár forinthoz képest, amit gyömbérre költhettél volna!)

Nőknél fontos még, hogy a strandokon előforduló fertőzések esélyét is csökkenti. Nem utolsó sorban a diétás vonalon mozgóknak előny, hogy étvágycsökkentő. Ha ez még mindig nem elég, szíverősítő hatású... belsőleg. Ami a nyári szerelmi kalandok miatti szívfájdalmat illeti, nincsenek információink, de várjuk a kutatási eredményeket szeptemberben!

Nyitókép: iStockphoto

    Ezt olvastad már?