nyaralás Fuerteventura menekülés sziget utazás pihenés
Menekülés, utazás, el innen, most! Ezek a szavak vibráltak a fejemben már hosszú hetek óta, de tudtam: ez most nem lehet(ne) opció. Nem, mert leltár van, mert lakást vettünk, és kell a pénz, mert nemrég jöttünk haza Amerikából (mondjuk az nem csak móka és kacagás volt) meg, meg, meg. Nem lehet! Mondogattam magamnak.

Mígnem egy este parázs vita vette kezdetét a férjecskémmel, aki még az igazi égzengés kezdete előtt elejtette:

- El akarok U-T-A-Z-N-I! - így szépen, tagoltan mondta.

- Tényleg? - kérdeztem vissza félrebillentett fejjel.

Nekem se kellett több, és már ki is mondtam a végszót: utazunk. Gyorsan számba vettük a lehetőségeket, társítottuk az igényeinkkel és megszületett a kétismeretlenes egyenlet megoldása: Fuerteventura.

Forrás: Baranyai Kata saját fényképe

Eme csodás (bár itt még csak reménykedünk, hogy tényleg olyan, mint a képeken), parányi sziget partját az Atlanti-óceán habjai nyaldossák, és légvonalban 100km-re terül el Afrika partjaitól.

Ám klímáját tekintve sokkal szelídebb, mint a közeli kontinens. Még csak nyáriasnak sem mondható, sokkal inkább kellemes tavaszias. Azonban a napsütéses órák számát tekintve messze túlszárnyalja hazánkat. Plusz pont, hogy egy óra az időeltolódás, közvetlen járattal mehetünk Budapestről, és Spanyolországhoz tartozó sziget lévén egy kis latinos pezsgés is felrázhatja a megfáradt utazót.

Egy szó, mint száz, nem sokat gondolkodtunk. Gyors repjegyvadászat, a szállás és a kiszemelt bérelt autó lefoglalása. Nagyjából ennyi volt az előkészület. Az autóbérlés hasznos, és nem kifejezetten költséges. A szállás nyilván az igényekhez mérten drága vagy közép árkategóriás. Igazán olcsót nehéz találni, mert ez amolyan igazi "holiday" sziget. Színültig telve német és brit nyugdíjasokkal, és kisgyermekes családokkal. Bulizós fiataloknak egyáltalán nem ajánlatos! Egyedül a sziget északi csücskében akad némi éjszakai élet, de igazából az is elég szegényes a budapesti kínálathoz mérten.

No, de így közel a harminchoz, komoly házaspárként minket nyilván nem ez vezérel, ha pihenésre vágyunk. És most arra vágytunk. Persze laptoppal és térerővel felszerelkezve, mert a munkáltatóinkat nem igazán hatja meg a nagy téli fáradtság problémaköre, de legalább a munkavégzés helyszíne opcionális.

Így egy hétre egy teraszra cseréltük az itthoni irodánkat, de olyanra, ami a végtelenbe nyúló víz kékségét, és sós illatát tárta elénk.

Forrás: Baranyai Kata saját fényképe

Számomra millió lehetőség akad, de mivel a közeli barátaim sem igazán értették, hogy mire gondolok, ezért segítek egy kicsit. Fent említettem, hogy hasznos az autóbérlés. Mi éltünk is a lehetőséggel. Lehet autózni a végtelenbe. Jó, nem a végtelenbe, de fel és le a kopárságon.

Megállni egy-egy elhagyatott öbölnél. Kiülni a sziklákra, révedezni a semmibe. Futni a sivatagban. Vagy csak hanyatt vágódni a selymes, kellemesen pergő, elefántcsontszínű homoktengerben. Kézen fogva sétálni a naplementében az égszínkék vízparton. Mosolyogva figyelni a nyugdíjas párokat. Ábrándozni a saját öregkorunkról, és reménykedni, hogy még akkor is a jelenlegi párunknak foghatjuk a kezét.

A romantikus programokon túl fontos megemlíteni, hogy hihetetlen jókat lehet enni. Az angol nyelvtudásuk kicsit akadozik, de kiválóan képzettek a pincérek - az ételérzékenységek tekintetében is. Jó, az, hogy kiválóan, némileg túlzás, de legalábbis tudják, hogy mi fán terem. Nem tudom, hogy a szép számmal jelenlevő angol turisták érdeme-e, de minden esetre fenomenális steak kínálattal szolgál a legtöbb étterem. Bátran tessék falatozni belőle, ha arra járnátok!

Forrás: Baranyai Kata saját fényképe

A másik szerelem a kávé: finom és testes. Egyszerűen nem volt olyan hely, ahol csalódást okozott volna a fekete nedű, de tényleg, még a legleharcoltabb benzinkúton sem. A szállásunk melletti bárban például annyira jó volt, hogy sokszor még este is elkortyolgattam egyet a napi 3-4 másik után.

Az aktív sportok szerelmeseinek pedig adott a lehetőség a búvárkodásra, szörfözésre. Sajnos én csak távoli rajongójuk vagyok... Elképesztően vágyom rá, de a bennem dúló félelmeken még nem sikerült felülkerekedni.

Összefoglalva, a Kanári-szigetek részét képező Fuerteventurát kopársága teszi igazán egyedivé. Turisták vannak, de nem kell vészesen nagy tömegtől tartani. Bőven lehet elvonulásra, pihenésre alkalmas partszakaszokat találni. Ideális mindazoknak, akik szeretik az egyszerűségben bővelkedő, letisztult tájat, a sós tenger illatát - hangsúly az illatán van, mert fürdéshez igencsak hideg -, de nem szeretnék nélkülözni a civilizáció vívmányait.

Nyitókép: iStockphoto

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!