Bár az azóta eltelt években csupán edzésre használtam mindenki kedvenc cicanadrágját, elhűlve látom, hogy a szabad öltözködés jegyében boldog-boldogtalan felhúzza. Hát tényleg mindent látnunk kell?
Bridget Jones óta tudjuk, hogy a nagyibugyi szexistennőire rántja össze a női testet. És noha Mark Darcy nem ezért szeretett bele a duci főhősnőbe, nem árt, ha kéznél van a spandex.
A Vogue már a hatvanas években készített fotósorozatot a leggingsről, a hetvenes évek disco fényei és a Grease pedig végképp hivatalossá tették létezését. Ezután az aerobic sajátította ki magának a testre feszülő holmit, és Jane Fonda combja lett a legkívánatosabb testrész.
A leggings azonban akkor költözött be visszavonhatatlanul a gardróbunkba, amikor a boltok polcain megjelent az athleisure trend, vagyis a hétköznapi viseletre alkalmas sportruházati darabok.
Hirtelen úgy tűnt, mindenki sportolni kezdett, és ezt a nagy divatcégek is észrevették. Érkeztek a felső kategóriás jógamez brandek, a celebek pedig látványos kampányba kezdtek. Nádszőnyeg a teraszon, lefelé néző kutyapóz leggingsben, zen, namaste. A testre tapadó sportnadrág lett a must have termék, de már nemcsak tornához, hanem bevásárláshoz, kutyasétáltatáshoz vagy családi látogatáskor is.
Annyit talán leszögezhetünk, hogy kevés tökéletes testű egyed sétálgat köztünk, a többség egy vagy több testrészét biztosan elrejtené. A női fenék évezredek óta uralja a vágy tárgyának listáját, de amit ma látunk az utcán, az inkább vágylohasztó. Karfiol, fonnyadt alma, leeresztett gumilabda... És még sorolhatnánk az előnytelen jelzőket a fenekekre, melyek teljesen máshogy néznének ki maxiruhában, szoknyában, nadrágban vagy farmerban.
Nem lehet mindenkinek Jennifer Lopez hátsója, és ez nem is baj, de miért kell ezt közszemlére tenni? Ahogy a férfiak többségének is hanyagolni kéne az izompólót, úgy a nők is átgondolhatnák a leggings kérdést.
A cicanadrág ádáz védelmezői és ellenzői között időről időre fellángol a vita. Rendszeresen példának hozzák fel annak az amerikai fiús anyának az egyik katolikus egyetem újságjához írt nyílt levelét, amelyben közli: a lányok inkább vásároljanak farmert. Miért kényszeríti a divatipar a nőket, hogy felfedjék szemérmüket? - Kérdezte az anya, mire válaszul a diákok leggings napot rendeztek. Néhány éve pedig a United Airlines légitársaság borzolta a köz kedélyét azzal, hogy nem engedett a fedélzetre két leggingset viselő lányt, mondván, illetlen a ruházatuk.
Több sem kellett a nőjogi csoportoknak, szerkesztőknek, influenszereknek, akik kijelentették: a nőknek nem kell bocsánatot kérni a cicanadrágért. Szabad ruhaválasztás van, és különben is, nincs szükség komplikált ruhákra, a nők ma gyorsan, komfortosan öltöznek.
A leggings nem csupán a szintetikus anyag térhódításáról vagy a fitnesz őrületről szól, hanem a kényelemről. Míg régen a ruházkodásukra voltak büszkék az emberek, ma a levetkőzés az új norma. Száz évvel ezelőtt külön viselet volt nappal az utcára, és külön esti öltözék étterembe. Volt színházi ruha és piknik szerelés. Mára ledőltek a határok, de nem érdemes előhozakodni a szexualitás, a gender kérdés vagy a testgyalázás témájával.
A vita túlmutat azon, hogy a férfiakat (és mindenki mást) kímélni kellene a túlzott vizuális stimulációtól. Vagy azon, hogy mennyire előnyös a leggings egy nőn. A vita inkább szóljon arról, hogy mennyire tisztelem magamat és a környezetemet!
A leggings a komfort kultúra nagy találmánya, összetart, nem nyom, akár tíz órát is lehet ülni benne a gép előtt. Finom, mint egy ölelés, laza és kényelmes. De intim, épp ezért nem lehet nyilvánosan viselni. Ahogy a repülőn nem hajtom teljes kétségbeesésbe az ülésszomszédomat egy magammal vitt gyros szagorkánjával, úgy testre tapadó leggingst sem húzok fel nyilvánosan. Nem hívok meg senkit a hálószobámba kéretlenül, hogy minden rejtett részt megmutassak, ami látszódhat leggingsben.
A képlet egyszerű: ahogy farmert nem viselsz az edzőteremben, úgy leggingset sem a nyílt színen. Hagyjuk érvényesülni a megfelelő idomokat a megfelelő helyzetben!
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.