Egy a lényeg: mi, nők, idén még szebbek leszünk! Legalábbis megpróbáljuk. Annak lehet a legnehezebb, aki híven követi az aktuális trendeket. Még ki sem heverted a hologramszerű sminket, amikor a gyártók előállnak az "űrglitterrel". Éljen, arcunkon az unikornis! A mai olajos tisztítókkal még a leszedése sem probléma
A szemed vibráló, a hajad lenyalt, és a depressziós hétfőknek is vége, hiszen itt a LED lámpás maszk. Jobb kedvre derít, nem mellesleg fiatalít. Jövőre majd megírják, hogy mégsem jó, de addig még van egy egész évünk.
Éberen tart a szépségipar: öko/bio/zöld/natúr, válassz! A márkák idén is a kegyeinkért versenyeznek. Lássuk, mitől leszünk ebben az évben még ragyogóbbak!
Hol van már az az idő, amikor a bécsi nagynénim nekem adta a műalkotásnak is beillő, üres Chanel-tégelyét? Krém ugyan nem volt benne, de az első ékszereimnek nem is lehetett volna elképzelni szebb tartót. Manapság inkább az ökolábnyomot próbáljuk csökkenteni, s ezt a célt a szépségipar is a mellvértjére tűzte. Egyre gondosabb csomagolási módszereket vetnek be a cégek - olyannyira, hogy lassan meg is szűnik a glamúrborítás.
Már a polcokon vannak a meztelen termékek, még a sampont is szilárd formában vihetjük haza. Nyílnak a csomagolásmentes boltok, melyek a műanyag szennyezés csökkentése mellett a vízmentességet is megcélozzák. A vízért folytatott háború Damoklész kardjaként lebeg felettünk. Nem meglepő, hogy az iparág visszaszorítaná legtöbbet használt összetevőjét.
Miközben mi még úszunk a micellás vízben, addig az ázsiai hölgyek már javában púderrel tisztítják az orcáikat.
A fenntarthatóság része, hogy az arcápolási és sminkelési rutint is szerényebbre fogjuk. Az innovációk zöme jelenleg Ázsiából érkezik, ahol felismerték: minimalistább megközelítésre van szükség. Jó példa erre a koreai nők világhírű tízlépcsős arcápolása: az ember lánya a 3. pontnál már ideges lett, a 8. után pedig nem is olvasott tovább. Az új jelszó: kevesebb, de hatékonyabb összetevő!
Noha eddig is jellemző volt, a változatosság most soha nem látott szintekre ér. Szakértők szerint az idei trendeket a bőrszín fogja meghatározni. A brandek túllépnek a fekete-fehéren, és a - millióféle bőrszínű - nők végre megtalálhatják a nekik legmegfelelőbb terméket.
Még jobban elmosódnak a határok az egészség és a szépség között. A női fogyasztó egyre tudatosabb, tökéletesen látja a kapcsolatot a belső és a külső szépség között. Holisztikus megoldásra vágyik, amely ugyanolyan kellemes a léleknek, mint a testnek. Egyre több lesz a tandem termék, amely kívül-belül hat, és az esti krémezés hamarosan szeánsszá válik.
A vásárló nem hülye. (Maximum csak néha, és egy kicsit.) A kozmetikai cégek nyilván átverhetnek minket - némelyik meg is teszi -, de egyre kevésbé. Mert elolvassuk az összetevőket: tudjuk, hogy ami 28. a felsorolásban, az épphogy benne van a termékben. Tudjuk, mi a C-vitamin és a pálmaolaj, hogy mit tud a retinol, és miért nem kell a parabén.
Otthonra is fejlettebb eszközöket tudunk beszerezni: egyre jobbak lesznek az arctisztítók és az arcmasszírozók. Tudunk majd védekezni az öregedés, a légszennyezés vagy a városi ártalmak ellen. Persze a lakás levegője sem tökéletes, így arra is lesz megoldás. Hiperérzékenyek előnyben - hiszen ma már minden az ő kedvükért készül.
Természetesen annak sem kell kétségbe esnie, aki teával, mezei babakrémmel vagy épp a Trónok harca legújabb részével indítja az esti rituálét. Csak arra figyeljen, hogy fürdés után mindenképp kenjen az arcára egy kis krémet!
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.