7 tipp, hogy a menstruációs görcsök ne döntsenek le napokra a lábadról

A hónapnak ez az időszaka nekünk nőknek mindig kényelmetlen és sajnos szinte soha nem szórakoztató. Ételsóvárgás, alvászavarok, puffadás, hangulatváltozások, fáradtság, érzékeny mellek... Ráadásul minden nyolc nőből egy a menstruációs ciklusa során menstruációs görcsöket tapasztal. Nekik ez a pár nap kétségtelenül a hónap legrosszabb időszaka. Szerencsére azonban tehetünk ez ellen a fájdalmas jelenség ellen. Ebben a cikkben bemutatjuk, mi okozza a menstruációs görcsöket, és segítünk megtalálni a módját a azok csillapításának.

Mi okozza a menstruáció kellemetlenségeit?

Ahhoz, hogy megértsük, mi okozza a menstruációs görcsöket, érdemes átgondolni, miért van egyáltalán menstruációnk. A nők szervezete minden hónapban felkészül a terhességre. Ennek a folyamatnak a része a menstruáció: az az időszak, amikor a megvastagodott méhnyálkahártya némi vér kíséretében távozik. Ezzel a váladékozással vér és szövet szabadul fel a méh belsejéből. A méhnyálkahártya leválása érdekében a méh izmai és erei összehúzódnak. Ezek az összehúzódások görcsöket okozhatnak az alhasban és a derék területén.

A menstruációs görcsök minden nőnél eltérőek lehetnek. Vannak, akik csak enyhe kényelmetlenséget éreznek, míg mások súlyos fájdalmakkal kell, hogy megküzdjenek, ami megnehezítheti a mindennapi feladatokat.

Forrás: 123rf.com

7 tipp, ha menstruációs görcsöktől szenvedsz

Melegvizes palack, melegítő párna, melegvizes fürdő

A hő segíthet ellazítani az izmokat, amelyek hozzájárulnak a görcsök kialakulásához, így a has vagy a hát melegítése segíthet enyhíteni a fájdalmat. A melegvizes palack, melegítő párna vagy a meleg fürdő nagyszerű módja a menstruációs fájdalom enyhítésének. De használhatunk melegítő tapaszt is, ha diszkrét, útközbeni fájdalomcsillapításra van szükségünk.

Fájdalomcsillapító

Amikor a menstruációs görcseink nagyon fájdalmasak, a fájdalomcsillapítók tudnak gyors és hatékony megoldást biztosítani. Válasszunk olyan fájdalomcsillapítót, ami kifejezetten a menstruációs görcsök oldására tartalmaz hatóanyagokat.

Testmozgás

Amikor fájdalmaink vannak, azt gondolhatjuk, hogy a legjobb, ha lazítunk és pihenünk egy kicsit. A fizikai aktivitás természetes fájdalomcsillapító. A könnyed gyakorlatok serkentik az endorfinok felszabadulását, amelyek segítenek blokkolni a fájdalom érzékelését. Ráadásul a testmozgás nagyszerű módja a stressz csökkentésének – ami szintén befolyásolja a fájdalomérzetet.

Stresszcsökkentés

A stressz sokféleképpen hat a testünkre, többek között csökkenti a fájdalomküszöbünket. A stressz csökkentése segíthet abban, hogy megszabaduljunk a menstruációs görcsöktől. A rendszeres edzés mellett a stressz csökkentésének számos egyéb módja van: jóga, légzőgyakorlatok, terápia, kreatív tevékenységek.

Vitaminokat és ásványi anyagok

Az egészséges táplálkozás egy újabb módja lehet a menstruációs fájdalom enyhítésének, mivel bizonyos vitaminok és ásványi anyagok segíthetnek a görcsök enyhítésében. Kutatások bizonyítják, hogy a B1-vitamin és a magnézium segíthetnek csökkenteni a menstruációs görcsöket. Fogyasszunk több B1-vitaminban és magnéziumban gazdag élelmiszert, mint például az alábbiak:

  • Diófélék és magvak
  • Teljes kiőrlésű gabonák
  • Hüvelyesek, beleértve a babot, lencsét és csicseriborsót
  • Spenót
  • Karfiol
  • Kelkáposzta
  • Avokádó
  • Spárga
  • Narancs

Kannabisz olaj

Próbáljuk ki a kannabisz olajat, melynek gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatása is van. Három hónap rendszeres használat után a kannabisz olaj hatékonyan képes csökkenti a menstruációs görcsök okozta fájdalmat és a PMS-tüneteket is.

Ha túl erős a fájdalom...

A fenti görcsoldó tippek jó kiindulópontot jelentenek, de nem biztos, hogy mindannyiunknál ugyanúgy működnek – különösen azokra igaz ez akkor, ha valakinek az megszokottnál fájdalmasabb görcsei vannak. Ha súlyos fájdalmat érzünk a menstruáció során, fontos, hogy beszéljünk erről a nőgyógyászunkkal.

Megismerve a mi tüneteinket és a ciklusunkat, ő fog tudni javasolni olyan életmódbeli változtatásokat, amelyek segíthetnek a fájdalom enyhítésében. Szükség szerint kismedencei vizsgálatot is végez és megfelelő gyógyszereket tud felírni. Sok esetben egy hormonális fogamzásgátló gyógyszer is hatékony lehet a menstruációs görcsök és a menstruációval járó fájdalom kezelésére. Sajnos bizonyos esetekben az erős fájdalom komolyabb orvosi probléma jele is lehet. Ezek közé tartozik az endometriózis, a méhmióma és a kismedencei gyulladás is.

A fenti tippekkel reméljük, hogy sikerül csökkenti a kellemetlen menstruációs görcsök okozta fájdalmakat. Ha mégsem, akkor sem szabad elkeseredni, a legfontosabb az, hogy jól utánajárjunk a problémáknak. Ha a fentiek közül egyik sem segít a panaszainkon, akkor érdemes kivizsgáltatni magunkat és nőgyógyász segítségét kérni, a számunkra legmegfelelőbb megoldás megtalálása érdekében.

Ezek is érdekelhetnek