

Egy bolti eladó nagyon sok emberrel találkozik egy nap, akikkel kedvesnek kell lennie, még akkor is, ha rossz napja van. De vajon miközben ő a külvilág felé mosolyog, addig mi játszódhat le benne valójában?
- Miért nem képes megnevelni a gyerekét?
- Most tényleg összefogdossa az összes pékárut?
- Mi ez itt, könyvtár, hogy itt olvassa el az újságokat?
- Hogy nem lehet megérteni, hogy az az akciós, amin az „leárazott" címke van?
- Most építettem fel, de már szét is túrták a zöldséget; nem hiszem el!
- Mi vagyok én, persely? Nem tudok minden kocsihoz aprót adni.
- Ha azt mondom, hogy nincs, akkor tényleg nincs, nem kell minden kollégát egyesével megkérdezni.
- Ha még egyszer meghallom, hogy akkor ez most ingyen lesz, akkor eret vágok.
- Vajon a vásárlók látják, hogy unom, hogy itt kell ülnöm?
- Meddig kell még mosolyognom?
- Negyvenezres számla hóvégén - de jól megy!
- Zárás előtt egy órával minek jön be, nincs ennek családja?
- Nem hiszem el, hogy nem tudja elolvasni, mennyi az ára, oda van írva.
- A kocsit ne toljam helyetted?
A buszsofőrök élete nem móka és kacagás. Ugyanazon a vonalon járnak körbe-körbe, ugyanazokat az utasokat viszik. Egy idő után biztos beleunnak a monotonitásba, és gondolataikkal próbálják elszórakoztatni önmagukat.

- Össze ne hányják a buszt, nincs kedvem takarítani.
- Nem látja, hogy már nem tudom kinyitni az ajtót, minek veri azt a gombot?
- Ha nem nyomja meg a leszállás jelzőt, honnan tudjam, hogy le szeretne szállni?
- Jaj, csak be ne essen elém ez a biciklis!
- Nem lehet megérteni, hogy elsőajtós felszállás van?
- Sok marha, menjen már hátrébb, nem tudnak felszállni az utasok. A busz vége is ugyanoda közlekedik, mint az eleje.
- Mi vagyok én, pénzváltó, hogy húszezressel akarsz vonaljegyet venni?
- Húzzák már be az ablakot, nem értik, hogy csak akkor működik a légkondi?
- Ez a vénasszony bármikor jövök erre, mindig itt áll.
- Még egy kör, és jönnek az iskolások.
- Na, ma mindenkibe belekötök valamiért.
- Hiába integetsz, úgyse állok meg.
- Nem kell futni, jön majd egy másik busz.
- Nem akarok beleszólni, de én arra az ülésre nem ülnék le.
A vendéglátózáshoz egy külön idegrendszer kell. Különféle emberek különböző igényekkel. A türelem és a higgadtság megtartása elengedhetetlen még a legproblémásabb vendég esetében is. De vajon milyen mondatok fogalmazódnak meg egy felszolgáló fejében, amelyeket nem mondhat ki őszintén?
- Jó az még, mikrózd meg!
- Miért vannak ezek együtt, hát az apja lehetne?!
- Annyi kívánsága van, menjen inkább haza, és főzze meg magának.
- Komolyan semmi jattot nem adott?
- Megmostam a kezem pisilés után? Na nem baj, jó lesz ez így.
- Nézd meg, milyen jó nővel jött, a mázlista!
- Most komolyan visszaküldte az ételt?
- Egy köszönöm is elég lett volna.
- Biztos kell még az a kör pálinka? Nem lesz az sok?
- Komolyan ötforintosokkal akar fizetni?
- Bezártunk, menjenek már haza!
- Igazán használhatná a szalvétát, nem kell mindent a kezébe törölnie.
Természetesen a bolti eladók, a sofőrök és a felszolgálók sem mindig ilyen negatívak, de mint mindenkinek, nekik is vannak rosszabb, vagy csak érzékenyebb napjaik. Legyünk őszinték: ahogy bennük, úgy bennünk is felmerül időnként egy-egy gonoszkodó gondolat, bárhol is dolgozzunk.
Nyitókép: Shutterstock
Mondd el Te mit gondolsz!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!