Egy hullámvölgyre nem megoldás, ha leiszod magad a sárga földig!

Mindenkinek előfordulnak mélypontok az életében. Mindannyian másképp vesszük az akadályt, de általánosságban elmondható, hogy az emberek többsége azért megsínyli a hullámvölgyeket.

Persze lehet bulizásba, alkoholba menekülni, de egyrészt nem túl egészséges, ha túlzásba viszed, másrészt nem old meg semmit, csak eltereled a figyelmedet a problémáról. Sőt, időnként tetézi a bajt, mert elképzelhető, hogy részegen hülyeségeket csinálsz. Ráadásul nincs annál lejjebb, mint amikor alapesetben is rosszul érzed magad a bőrödben, és ezt még megfejeled egy másnapossággal. Szóval, ha valódi megoldást keresel, akkor inkább mást javaslok.

1. Keress egy barátot, aki átsegít a nehezén!

A barátaim mindig is nagyon fontos szerepet töltöttek be az életemben, és nem egy krízisen segítettek át. Amikor nehéz helyzetbe kerültem, mindig ott álltak mellettem többen is. Hidd el, ha most nem is érzed úgy, hogy tudsz kire támaszkodni, sokszor a legváratlanabb helyről érkezhet a segítség! Nekem is volt, hogy csalódtam abban az emberben, akire a legjobban számítottam, viszont helyette felbukkant valaki más, és egy-egy nehéz helyzetben nagy támogatást nyújtott. Persze ehhez az is kell, hogy kinyújtsd a kezed és jelezd a másiknak, hogy szükséged van rá. Ha otthon sajnálod magad, nem fogják tudni, hogy segítségre szorulsz.

2. A természet csodákra képes.

Amikor magam alatt vagyok, elmegyek egy erdőbe, folyópartra, tópartra, vagy akár csak egy parkba, és ez valódi gyógyír tud lenni. A legjobb, ha túrázol is egyet (így a mozgás is kipipálva), de ha nem vagy az a típus, elég egy séta, vagy ha csak ücsörögsz egy fa tövében egy ideig. A természetnek bizonyítottan gyógyító hatása van, az idegrendszerre is nyugtatóan hat, és a bánatot is képes enyhíteni.

Forrás: Shutterstock

3. Olvass!

A könyvekben az a szép, hogy vigaszt tudnak nyújtani. Egyrészt, mert kikapcsolnak, és megfeledkezel a bajodról, másrészt pedig mert rájöhetsz: mások is átélték már azt, amin most keresztülmész. Keress egy olyan verset/könyvet, ami a te jelenlegi helyzetedet dolgozza fel, és vigaszra fogsz benne találni! (Ha nem akadsz ilyenre, kérj ajánlást hozzáértőktől! Tudtad, hogy már irodalomterápia is létezik? Nem véletlenül...)

4. Hallgass zenét!

A zene igenis hatással van a hangulatunkra, az érzelmeinkre. Használd ezt ki! Volt olyan szám, ami egy bizonyos helyzetben az egyetlen vigaszt tudta nyújtani a számomra. Nem számoltam, milyen gyakran hallgattam meg, de tény, hogy segített. Ha hallom, azóta is az az időszak jut eszembe... Keress egy ilyet, és hallgasd, amilyen gyakran csak kell! És igen, ordítva énekelni ér (a megfelelő helyen persze), sőt, erősen ajánlott. :-)

5. Írj, írj, írj!

Nekem az írás mindig is felért egy terápiával - talán nem mindenki van így vele, de azért te is kipróbálhatod. Nem kell, hogy tehetséged legyen hozzá, az írás mindenkinek jót tesz. Vesd papírra a benned dúló érzéseket! Nem kell megmutatnod senkinek, akár össze is tépheted utána, akkor is segíteni fog. Pláne, ha épp nincs kivel megbeszélned a helyzetedet. A papír olyan, mint egy jó barát: meghallgat, ráadásul mindig kéznél van. Akár éjszaka is, amikor nem tudsz aludni, és senkit nem akarsz felhívni, hogy kiöntsd a szíved...

6. Nézz filmeket!

Korábban már írtam egy cikket arról, milyen filmeket érdemes megnézni, ha magad alatt vagy, szóval, ezt nem is részletezem. Ugyanaz érvényes itt is, mint a könyveknél. Rájössz, hogy már más is átélte, amiben vagy. Igenis segít, ha azt érzed, nem vagy egyedül!

Ha minden ötletet kipróbáltál, és egyik sem működik, akkor érdemes segítséget kérni egy pszichológustól vagy coach-tól. Akármilyen mélyen is vagy, hidd el, ki lehet mászni a gödörből! Sőt, később még az is lehet, hogy hálás leszel a nehézségekért - hiszen mindig ezekből nyerjük a legtöbb erőnket és önbizalmunkat...

Fotó: Mudra László
SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!

 Nyitókép: Shutterstock

    Ezt olvastad már?