Egyszerűen imádjuk versenyeztetni a "szépséget", akkor is, ha erre a szóra még egy normális definíciónk sincs. A mai napig a Facebookon meghirdetett gyerek szépségversenyektől dobtam le leginkább a láncot. Már eleve nem értem: miért ez a neve? Hiszen annak, hogy ki nyeri meg, semmi köze a szépséghez. Tulajdonképpen még a fotón szereplő gyereknek sincs sok köze az egészhez. A verseny a lájkok száma alapján dől el, ami miatt inkább az kellene legyen a neve: "a legtöbb ismerőst mozgósítani tudó szülők versenye".
Azt hittem, hogy a lájkok ellenében "prostituált" gyerekfotóknál már nincs lejjebb, de az élet rácáfolt erre. Ma belefutottam egy magzat szépségverseny hirdetésbe, ahol ugyanúgy lájkokkal dől el, hogy melyik magzat a legszebb. Hiába, a technikai fejlődés újabb és újabb távlatokat nyit ahhoz, hogy az emberi hülyeség igazán kézzelfogható legyen.
Belegondoltál már, hogy minden ember életében van valahol egy csúcspont? Amikor minden klappol számára, amikor a legjobb és legsikeresebb. Nos, mától az is megeshet, hogy ez a csúcspont éppen magzat korodban jön el. Már születésed előtt győzedelmeskedhetsz egy versenyen! Hát nem király?
Elképzelem, ahogy áll a tükör előtt egy érdekes arcú (ronda), kopaszodó férfi, elégedetten szemléli épp kibontakozóban lévő sörhasát, és mosolyog: "7 hónapos magzatként szépségversenyt nyertem! És semmit nem veszítettem az akkori szépségemből!"
Nyilván mindenki tisztában van azzal, hogy ez az egész meghirdetett játék egy marketing fogás, amivel a terméket - azaz a 4D és 5D ultrahang vizsgálatot - adják el. Még csak azt sem mondhatom, hogy nem sikeres, hiszen tessék, én is erről írok. De a kérdés nem az, hogy marketinges, szakmai szempontból sikeres-e az akció, a kérdés az: morálisan mit üzen?
Azt, hogy semmi sem szent, ha arról van szó, hogy pénzt kereshetsz valamivel. Azt, hogy a még meg sem született gyermeked is csak egy eszköz ehhez - ahogy életed összes intim pillanata.
De a morális fenntartások nem számítanak, hisz a nyertes babafotózást nyerhet! Hát bolond, aki kihagy egy ilyen lehetőséget a "legjobban dokumentált gyerekkorok" korszakában. Kell még az a néhány fotó a kétmillió mobilos kép mellé...
Személy szerint én alig várom, hogy a jövőben belefussak egy spermabank marketing akciójába, ahol Magyarország legszebb hímivarsejtjére szavazhatnak az ismerősök és rokonok...
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.