Aztán pár nap múlva láttam, hogy már nemcsak hirdetések formájában, hanem mikroinfluenszerek tömegének pólóján is ez a márkanév (?) szerepel. Felhívva a figyelmünket arra, hogy egy adott időpontban majd mindenre fény derül. Kíváncsi lettem. Tényleg érdekelt, mi lehet ez, minek csapnak ekkora hűhót. Nyilván beleeshetek a célcsoportba, ha az elmúlt 2 hétben naponta többször jött velem szembe a - gyors magyar fordításban - #róladszól kampány.
Aztán lerántották a leplet, és kiderült, hogy ez egy webshop. Egy nagy webshop. Ahol sok márka van, ahonnan könnyen tudsz ruhát rendelni, és térítésmentesen vissza is küldheted azt. Bevallom, csalódott voltam. Nemcsak azért, mert semmi újdonságot nem találok benne - hiszen más oldalak százai kínálnak hasonló lehetőségeket - hanem, mert egy ilyen márkanévvel, amiből a kampány során hashtag lett, komolyan el tudtam képzelni, hogy valami igazán fontos dolog mögé áll be az ország. Rólad szól - agyaltam...
A marketing csapat - akiknek egyébként ezúton is gratulálok - eszméletlen munkát végzett, le a kalappal! Hiszen ez egy bevezető, ismertető kampány volt, melynek célja, hogy minél több emberhez juttassa el a márkát. Ez pedig teljesült. Senkire nem akarok fujjogni, sem felháborodni, csupán csalódtam. Az elmúlt napokban már attól hangos a sajtó, hogy itt egy új webshop, aminek egyetlen funkciója, hogy még gyorsabban és egyszerűbben tudj vásárolni - vagyis csupán a fogyasztói társadalmat szolgálja.
Sokan az infulenszereknek szegezték a kérdést: nem érzik-e hiteltelennek beállni a sorba, és egy online ruhaboltot reklámozni, amikor ugyanígy beállnak a sorba a tudatosság, a fenntarthatóság és a környezetvédelem "kampányainál" is? Én őket sem akarom vegzálni, hiszen lényegében ebből élnek. Értem én. Ha én csinálnám, mondjuk, biztos végiggondoltam volna, mennyire hiteles az egyik postban a fogyasztásra ösztönözni, egy másikban pedig felhívni a figyelmet a káros hatásaira, de ez most mindegy is.
Ami miatt tényleg csalódott vagyok, hogy egy ruhaboltnak képesek vagyunk - igen, mi! - ekkora kampányt összedobni, de jó ügyekért nem állunk ki csak tessék-lássék, ímmel-ámmal. Miért írom, hogy "mi"?
Én is, akinek folyamatosan felugrottak a hirdetések, aki rákattintottam kíváncsiságból, ezzel jelezve az algoritmusnak, hogy igen, dobáld csak nekem a minél több és minél hasonlóbb hirdetést! Én, aki nem kapcsoltam el a tv reklámot, hanem jól megjegyeztem a debütálás dátumát. Én, aki követem azokat az embereket, akik felvették ezt a pólót, hogy felhívják a figyelmet. A figyelmet egy ruhaboltra...
Rólunk szól. Hát igen, ez most valóban RÓLUNK szólt. Olyan húsbamarkolóan őszintén, amennyire csak lehet. A fél ország várta, hogy megnyisson egy online ruhabolt.
Ha mostanra ti is jól magatokba néztetek és elfogadtátok a tényt, hogy ez a mi hibánk is, akkor mondom, mivel lehet javítani ezen a csalódott, szorító érzésen. A körülötted lévő világot te magad formálod. Az online világot is! Az ér el, ami el akarod, hogy érjen. Azok az impulzusok hatnak rád a való életben és a cyber világban is, amiknek hagyod. Hogy mi a tanulság? A tudatosság. Tudatosság a mindennapokban, tudatosság az online térben is.
Egész nyugodtan vásárolj online, ha kedved tartja, és kövess influenszereket, ha inspirálnak. De légy következetes! Ne csodálkozz, ha egy idő után csak ruha hirdetések és szétphotoshoppolt ribancrózsás tinilányok köszönnek vissza az Instagramodról... Kövess olyan embereket, akik valóban inspirálnak, kövess fantasztikus úti célokat, ahova el akarsz jutni. Nézegess olyan oldalakat, ahol környezetvédelemmel, állatok megmentésével vagy bármilyen más segítő tevékenységgel foglalkoznak. A jövőben legyenek ezek azok a dolgok, amik rólunk szólnak!
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.