Ezt Dukai Reginának sikerült nyilatkoznia egy életmód magazinműsorban. És nagy összegben fogadnék, hogy szanaszét fogják szedni ezért a kommentelők. Pedig én értem, mit akart mondani, és abban nincs semmi rossz.
Az viszont rossz, hogy nem gondolt bele a másik oldalba. Abba, ahol azok a nők élnek, akiknek nem az a munkájuk, hogy "jól néznek ki". Nem gúnyból fogalmazok így, mert abban is sok munka van, hogy jövedelmező brandet építsünk saját magunkra. Szóval, Regina azt felejtette el, hogy Celebfölde határain túl teljesen más nehézségekkel kell megküzdeniük az embereknek, mint neki.
Na, de visszatérve a szavaira, igazából az, hogy őt pont a makulátlan bikini body-k motiválják, teljesen rendben van. Bár az kár, hogy az a kis fintor átsuhant az arcán, amikor a "kis háj" szó elhagyta a száját. De felőlem aztán tényleg úgy motiválja magát, ahogy jólesik.
Csak láthatóan azt nem értette, hogy miért motivál bárkit is egy sminktelen, kicsit hájas kép az Instán. És most nem szeretnék átmenni kicsinyesbe, és nyílt levelet írni Reginának (főleg, mert tényleg nem mondott semmi rosszat). De a nyilatkozatával kapcsolatban megragadnám a lehetőséget, hogy elmagyarázzak valamit mindazoknak, akik nem értik, mire jó az, hogy a "nem tökéletességet" promótálják az influenszerek.
Szóval, ti azért nem értitek ezt az egészet, mert nektek az az egyik fontos célotok, hogy nagyon jól nézzetek ki (ez tök oké). És ennek eléréséhez tényleg az nyújt motivációt, ha nagyon jól kinéző emberekről nézegettek képeket. De sokan vannak, akiknek ez csak egy mellékes céljuk. Nem akarok demagóg lenni és azt állítani, hogy nektek minden milyen könnyű, mert biztos nektek is vannak nehézségeitek. De teljesen más típusúak, mint azoknak, akik pl. alig jönnek ki a fizetésükből hó végén.
És ez nem azt jelenti, hogy otthon szomorkodnak azon, hogy nincs pénzük kondi bérletre. Hanem azt, hogy az összes energiájuk arra megy el, hogy a boltban méricskélik, melyik termék akciós, melyiknek olcsóbb az egységára, melyikre van feltétlenül szükség. Ők nem pattannak autóba vagy taxiba egy nehéz, esős napon, amikor a város másik végén van dolguk, és nem dőlnek hátra panorámás kerthelyiségekben kicsit feltöltődni egy Aperol mellett.
De nem akarok folyton a pénzzel jönni. Mert láttam már mélyszegénységben élő lányt, aki minden nap végez pár felülést. Mert neki ez fontos. Anyagi helyzettől függetlenül van, akinek meg az fontos, hogy munka után olvasson egy kicsit. Igen, ekkor el lehetne menni edzeni is, de van, aki akkor érezné üresnek az életét, ha nem jutna ideje szépirodalomra.
Vagy arra, hogy a híreket átfussa és tájékozott legyen. Persze lehet hajnalban is edzeni, de van, aki munka előtt inkább kiszalad az öko piacra, mert hisz abban, hogy kötelességünk megóvni a bolygót, amin élünk. Másnak pedig szimplán csak az prioritás, hogy naponta felhívja a nagyszüleit - pedig már nagyon nehéz velük beszélgetni.
Szóval, mások vagyunk. Persze mindezek mellé bele kell férjen az, hogy törődünk magunkkal: le kell zuhanyoznunk, fogat kell mosnunk - és igen, mozognunk is kell. Legalább heti egyszer, de inkább kétszer. És ennyi edzés és odafigyelés bizony sokszor pont annyira lehet elég, hogy csak "kis hájunk" legyen, ne "nagy hájunk". És kis hájjal is szeretnénk embernek érezni magunkat.
De lássuk be: a média, a reklámok mind azt sugallják, hogy amíg nincs "bikini body", addig nincs önfeledt strandolás. Pedig azok is szeretnék jól érezni magukat, akik csak heti egyszer-kétszer sportolnak. Nekik ez a céljuk. És ebben motiválja őket a sok sminktelen, kishájas Insta influenszer.
Talán, ha végre elterjed az a hozzáállás, hogy érezd jól a magad a bőrödben, bármi is fontos neked (és közben törődsz az egészségeddel), akkor remélem, már senki sem fogja fintorogva kiejteni a "kis háj" szót a száján.
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.