A magyar gyökerekkel is rendelkező Calvin bevándorló zsidók gyermekeként született Bronxban. Már 5 évesen tudta, hogy ruhákat akar tervezni, ezért önszorgalomból tanult meg az édesanyjától skicceket rajzolni és varrni. Később be is iratkozott a New York's Fashion Institute of Technologyra, de végül sohasem diplomázott le.
Calvin Klein kezdetben butikoknak tervezett, Ralph Lauren mellett egyike volt azoknak a fiatal tervezőknek, akiknek sikerült Bronxból kiemelkednie. Egészen fiatalon, 26 évesen egy gyerekkori barátjával, Barry Schwartz-cal elindította első cégét, ahol először csak kabátokat és ruhákat készítettek.
A cég kezdeti tőkéje 10.000 dollár volt, csupán 3 ruhával és 6 kabáttal indították útjára a vállalkozást. Jó meglátásaiknak és Calvin újszerű látásmódjának köszönhetően tíz év alatt ez az összeg 100 millió dollárra növekedett...
A kezdetek kezdetén Baron de Gunzburg, a híres tervező lett a mentora, egymást inspirálták munkájuk során. Klein rendkívül egyszerű, határozott és elegáns szabásmintáival és legtöbbször visszafogott színeivel forradalmat idézett elő a divatvilágban. Minimalista stílusa egyre népszerűbb lett, végül meghatározó divatmárkává nőtte ki magát a városi üzletasszonyok és üzletemberek körében.
Drog- és alkoholproblémái végigkísérték életét - volt, hogy már a csőd szélére is került emiatt a jól menő vállalkozás. Rehabilitációja után újratervezte a koncepciót, és bedobta a máig híres farmer kollekcióját. Szerinte kevés különbséget lehet tenni férfi és női divatirányzat között, ezért preferálta az uniszex darabokat. Legfőbb múzsája Kate Moss volt, aki általa vált igazán híres modellé.
A meztelen, farmerbe burkolózott modellek reklámkampányai olyan kihívóra sikeredtek, hogy volt, amit le is tiltottak. Egyik leghíresebb plakátján Brooke Shields pózolt "Tudod, mi van köztem és a Calvinem között?" reklámszöveggel.
Nem volt elég a számára, hogy egy vonalon híressé vált, folyamatos fejlődésre, visszajelzésre vágyott, így fehérnemű kollekciót és parfümmárkáját is piacra dobta. Fontosnak érezte, hogy a nők mellett most már a férfiakat is megszólítsa.
Célul tűzte ki, hogy a férfiak az alsónadrágot ne csupán egy ruhadarabnak tekintsék, és ne legyen nekik mindegy, mi van a nadrág alatt. Sikerült elérnie, hogy presztízskérdést csináljon egy alsónadrágból. A legnagyobb nevek vetélkedtek a kampányaiban való szereplésért: egyik leghíresebb fotósorozatában a Beckham házaspár pózolt a CK feliratos fehérneműkben. Idén pedig a friss házas Justin & Hailey Bieber népszerűsíti márkáját.
A nemek közötti összemosást parfümmárkájában is megjelenítette, CK ONE nevű parfümje ugyanis kuriózumnak számít a piacon, hiszen az első uniszex parfüm.
A sok siker után az ő életében is eljött az a pont, amikor eladta a cégét. Természetesen szakértőként a mai napig részt vesz a működésében, hiszen a Calvin Klein életérzést igazán csak ő tudja formába önteni.
Nyitókép: AFPforum
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.