Az ókori görög-római világ szabados szexualitása mindenki számára ismert, de vajon hogy éltek, hogyan szeretkeztek az emberek előtte?
A tudomány legújabb állása szerint a Flintstone család-szerű vízióval ellentétben, vadászó-gyűjtögető őseink klánokban éltek, méghozzá teljes szexuális egyenlőségben. Nagyon úgy tűnik, hogy nemcsak az étel megszerzése vagy a gyermekek nevelése volt közös feladat, hanem a szaporodás is - több emberrel próbálkozva nagyobb az esély a megtermékenyülésre.Homo erectus barátunk kunyhója sem volt meghitt szerelmi fészek: a hat-nyolcszemélyes egy légterű helyiségben az intimitás fogalma valószínűleg ismeretlen volt.
A zschernitz-i Adonisz szobrocska a bizonyíték rá, hogy állatszőr-ágyékkötős őseink nem voltak szemérmesek: a lipcsei gázvezeték építésekor találtak egy kicsi agyagfigurát, ami tökéletesen összeilleszthető a párjával - egy szexuális aktust formáznak.
A civilizációs fejlődés nem járt kéz a kézben a szexualitás elfojtásával - egyáltalán nem számított magánügynek sem, mint ahogy manapság. Egyszerűen az élet természetes része volt, mely szorosan összekapcsolódott a vallási rituálékkal.
A mai korhoz képest a korai civilizációk - például Mezopotámia - emberének szinte semmilyen joga nem volt rendelkezni a saját teste felett. Ez főleg igaz volt az alacsonyabb társadalmi osztályokban élőkre. A prostitúció olyannyira elfogadott jelenség volt, hogy ha egy apa bérbe adta a saját lányát, attól senkinek sem szaladt magasra a szemöldöke. Ha valaki örömlányt akart bérelni az egész családja számára, hát megtehette.
Egyedül a hettiták nézték le a prostituáltakat. Tőlük eredeztethető az első ilyen jellegű inzultálás is: ha valakit nagyon meg akartak sérteni, egyszerűen kurvának nevezték az anyját (illetve az illetőt egy kurva fiának). Ők voltak azok is, akik törvényt hoztak az állatokkal való közösülés ellen.
Babilónia az első korai civilizáció, ahol teljesebb képet kapunk az akkori életről. Az írás, a konyhaművészet, a matematika mellett persze csak nagyon keveset tanultunk a korabeli szexuális szokásokról. Pedig állítólag még a híresen szabadelvű ókori görögök is botrányosan szexfüggő népként tekintettek vissza rájuk. Ebben a korban nem a szex, hanem a szexmentesség számított bűnnek. A prostitúció sem csupán személytelen üzlet volt, hanem vallásos és spirituális élmény is, aminek még templomot is építettek.
Hérodotosz az írásaiban mesél róla, hogy a nőknek életük során legalább egyszer szexuális aktust kellett végrehajtaniuk egy idegennel. Ehhez a templomba küldték őket, és aki érmét dobott az asszony ölébe, az jogosult volt összejönni vele - kortól, anyagi és társadalmi helyzettől függetlenül. Valójában addig haza sem mehetett, amíg nem történt aktus.
A csinosabb nők gyorsan szabadultak, viszont a kevésbé vonzóak közül volt, aki éveket kényszerült eltölteni a templomban, míg végre valaki hajlandó volt vele hálni. Az írásos emlékek szerint a leghosszabb várakozási idő négy év volt.
Újévkor a papok és a papnők bonyolódtak szerelmi légyottba, mert hitük szerint ez alapozta meg az új év termékenységét. A papnők számára a hátsó bejáraton történő közösülés bevett módszer volt, mint terhesség elleni védekezés. Mivel a templomok a gyógyítás helyszínei is voltak, hasonló funkciót töltöttek be, mint ma egy szexuálpszichológiai konzultáció.
Csak épp a módszerek voltak mások: ha egy férfi úgy gondolta, hogy impotens, akkor a papnők örömmel kezelésbe vették - vagy kielégítették kézzel, vagy segítettek neki maszturbálni. A merevedési zavar elfogadhatatlan volt egy olyan társadalomban, ahol az szex hiánya semmissé tehetett egy házasságot.
A vacsoraestek is gyakran fulladtak orgiába, sőt, teljesen természetes volt szerelmeskedést látni az utcákon - akár férfiak között is. Ehhez képest a házastársi hűtlenséget mégis szigorúan büntették: a csapodár asszonyt és a szeretőjét is vízbefojtásra ítélték, ha rajtakapták őket.
Nyitókép: Wikipedia
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.