Calvin Klein, köszönjük neked a dögös férfi alsókat!
"A stílus az egyszerűségben és nem a hivalkodásban rejlik" - fogalmazta meg egyszer jelmondatát Calvin Klein, a megújulás nagymestere, aki ma ünnepli 77. születésnapját.
A magyar gyökerekkel is rendelkező Calvin bevándorló zsidók gyermekeként született Bronxban. Már 5 évesen tudta, hogy ruhákat akar tervezni, ezért önszorgalomból tanult meg az édesanyjától skicceket rajzolni és varrni. Később be is iratkozott a New York's Fashion Institute of Technologyra, de végül sohasem diplomázott le.

Újszerű látásmódja volt sikerének a kulcsa.
Calvin Klein kezdetben butikoknak tervezett, Ralph Lauren mellett egyike volt azoknak a fiatal tervezőknek, akiknek sikerült Bronxból kiemelkednie. Egészen fiatalon, 26 évesen egy gyerekkori barátjával, Barry Schwartz-cal elindította első cégét, ahol először csak kabátokat és ruhákat készítettek.
A cég kezdeti tőkéje 10.000 dollár volt, csupán 3 ruhával és 6 kabáttal indították útjára a vállalkozást. Jó meglátásaiknak és Calvin újszerű látásmódjának köszönhetően tíz év alatt ez az összeg 100 millió dollárra növekedett...
Nem a hivalkodásban, hanem az egyszerűségben hitt!
A kezdetek kezdetén Baron de Gunzburg, a híres tervező lett a mentora, egymást inspirálták munkájuk során. Klein rendkívül egyszerű, határozott és elegáns szabásmintáival és legtöbbször visszafogott színeivel forradalmat idézett elő a divatvilágban. Minimalista stílusa egyre népszerűbb lett, végül meghatározó divatmárkává nőtte ki magát a városi üzletasszonyok és üzletemberek körében.

A szexi farmer időszaka
Drog- és alkoholproblémái végigkísérték életét - volt, hogy már a csőd szélére is került emiatt a jól menő vállalkozás. Rehabilitációja után újratervezte a koncepciót, és bedobta a máig híres farmer kollekcióját. Szerinte kevés különbséget lehet tenni férfi és női divatirányzat között, ezért preferálta az uniszex darabokat. Legfőbb múzsája Kate Moss volt, aki általa vált igazán híres modellé.

A meztelen, farmerbe burkolózott modellek reklámkampányai olyan kihívóra sikeredtek, hogy volt, amit le is tiltottak. Egyik leghíresebb plakátján Brooke Shields pózolt "Tudod, mi van köztem és a Calvinem között?" reklámszöveggel.
A sikerre éhes tervező
Nem volt elég a számára, hogy egy vonalon híressé vált, folyamatos fejlődésre, visszajelzésre vágyott, így fehérnemű kollekciót és parfümmárkáját is piacra dobta. Fontosnak érezte, hogy a nők mellett most már a férfiakat is megszólítsa.
Célul tűzte ki, hogy a férfiak az alsónadrágot ne csupán egy ruhadarabnak tekintsék, és ne legyen nekik mindegy, mi van a nadrág alatt. Sikerült elérnie, hogy presztízskérdést csináljon egy alsónadrágból. A legnagyobb nevek vetélkedtek a kampányaiban való szereplésért: egyik leghíresebb fotósorozatában a Beckham házaspár pózolt a CK feliratos fehérneműkben. Idén pedig a friss házas Justin & Hailey Bieber népszerűsíti márkáját.
A nemek közötti összemosást parfümmárkájában is megjelenítette, CK ONE nevű parfümje ugyanis kuriózumnak számít a piacon, hiszen az első uniszex parfüm.
A sok siker után az ő életében is eljött az a pont, amikor eladta a cégét. Természetesen szakértőként a mai napig részt vesz a működésében, hiszen a Calvin Klein életérzést igazán csak ő tudja formába önteni.

Nyitókép: AFPforum