Hollandia virág tulipán utazás látványosság Keukenhof
Szeretek parkokban sétálni. Van valami hihetetlenül megnyugtató számomra a virágok közelségében. Így nagyon örültem, amikor egy kirándulás alkalmával végre eljuthattam Keukenhofba (Hollandia), Európa virágoskertjébe.

Az utunk mondjuk nem indult túl simán... Amikor délelőtt felszálltunk a buszra, még szürke felhők gyülekeztek az égen, ám szokásomtól eltérően próbáltam nagyon pozitív maradni. 20 perc az út - gondoltam - ott biztosan jobb idő lesz!

Nos, az égieket nem hatotta meg a pozitív hozzáállásom: ahogy haladtunk előre, egyre rosszabb és rosszabb lett az idő. 10 perccel a kert előtt már koromsötét volt - délelőtt 11 órakor - és ömlött az eső. Amikor már kezdtem úgy érezni, hogy rögtön megjelenik mellettem Frodó, és üdvözöl Mordorban, akkor a felhők elkezdtek oszladozni, és az eső is kezdett alábbhagyni végre. Mire a bejárathoz értünk, teljesen el is állt!

Forrás: Jónás Zsófi saját képei

A rossz időjárásnak mondjuk előnyei is voltak: a park általában elég zsúfolt, mivel csak 2 hónapig van nyitva, de mivel az eső sokakat elrettentett, legalább nem volt annyira vészes a tömeg. Viszont a fantasztikus virágillat, ami fogadott bennünket, kárpótolt a napsütés hiányáért.

Keukenhof több száz évvel ezelőtt eredetileg konyhakert volt, a kastély grófja termesztett itt különféle növényeket. A 20. században Lisse város polgármestere hozta létre a most ismert parkot, azzal a céllal, hogy legyen egy hely, ahol Európa virágtermesztői találkozhatnak. Plusz fel is akarta lendíteni a holland tulipán kereskedelmet.

Nos, a terve bevált: ma Hollandia a világ egyik legnagyobb virágexportőre. Napjainkban a kert nagyon közkedvelt turistacélpont, a tavalyi évben több, mint egymillió utazó kereste fel tavasszal.

Forrás: Jónás Zsófi saját képei

Sajnos csak pár órát töltöttünk a parkban, ami korántsem elég az egész terület bejárására. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyiféle színű, és szirmú tulipán létezik! Megtalálható itt a szivárvány összes árnyalata.

A 32 hektáron körülbelül 7 millió virághagymát ültetnek el minden évben. Igen, minden évben kiássák a növényeket, és újraültetik őket! Főleg egészségügyi okokból, de ez jó apropó arra is, hogy új mintákat rajzoljanak a parkba a virágok segítségével.

Szezononként pedig egy téma köré építik fel az új motívumokat. Idén ez a holland design lesz.

Egy órányi sétálgatás után sajnos megint eleredt az eső, így bemenekültünk az egyik pavilonba. Itt nemcsak virágokkal, hanem holland képzőművészekkel is találkozhatunk. Itt lehet ékszert vagy festményt is venni, és vajon mi más is lehetne a legtöbb termék témája, mint a tulipán?

Forrás: Jónás Zsófi saját képei

Én sem távozhattam üres kézzel: boldog tulajdonosa lettem egy fa virágnak és egy brossnak. Az étteremben pedig nagyon finom forró csokoládét ittunk, ami életmentőnek bizonyult a nem túl meleg időjárásban.

Akinek van kertje, és igazi holland tulipánra vágyik, itt meg is rendelhet egy adaggal magának. A tavasszal megvett hagymákat kora ősszel szállítják ki, tökéletes időpontban az ültetéshez.

Miután kijöttünk a pavilonból, a Nap is előbújt végre, így megcsodálhattuk a kertet napsütésben is. Tényleg gyönyörű látvány, mintha Tündérországban járna az ember! 2,5 óra séta után is ugyanúgy rá tudtam csodálkozni egy színes tulipánra, mint a legelején, egyszerűen nem lehet megunni!

Forrás: Jónás Zsófi saját képei

Sajnos indult a buszunk, így mennünk kellett. Persze pont akkor, amikor már teljesen kitisztult az ég. Tipikus Murphy... Egy biztos: nagyon szeretnék visszamenni, és újra érezni azt a semmihez sem fogható tiszta virágillatot.

Hasznos tippek:

• Keukenhof idén március 23. és május 21-e között várja a látogatókat.
  • Amszterdamból és a Schiphol Nemzetközi Reptérről külön busz indul a parkba.
  • Interneten érdemes megvásárolni előre a belépőjegyet, így elkerülhetjük a sorban állást a pénztárnál.
  • A hírek szerint február óta az egyik fapados légitársaság közvetlen járatot indít Budapest és Amszterdam között heti három alkalommal, így sokkal olcsóbban megúszhatjuk az utazást.

Nyitókép: Jónás Zsófi saját képe

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!