Nekem nincs időm mozogni, én dolgozom!

Napi szinten szembejönnek velünk fogyasztó csodaszerek, amik azzal kecsegtetnek, hogy percek alatt képesek leolvasztani rólunk az évek alatt felhalmozódott zsírréteget. Sajnos sokakat becsapnak ezzel, hiszen a munkahelyi stressz, a párkapcsolati gondok, a napi rutin okozta feszültség árnyékában kinek van kedve mozogni. Pláne akkor, ha van könnyebb út.

Árulhatnak viszont bármilyen könnyű módszert, fogyasztó teát, krémet, masszázsgépet, mutathatnak spéci hasizomgyakorlatokat vagy az ősember étrendjét követő diétát, az a kijózanító igazság, hogy egyik sem használ!

Saját tapasztalatból tudom, hogy hiába kentem a nadrágból kibuggyanó hájamra zsírégető krémet, tekertem magamat fóliába, vagy végeztem az állítások szerint célzottan az úszógumit eltüntető gyakorlatokat, még ma is ugyanúgy remeg a derekam, mint a kocsonya az ünnepi asztalon. Az úszógumi ugyanis makacs, és utoljára tudjuk csak eltüntetni. Felmerül tehát a kérdés: ha nincs csodaszer, akkor mégis mi segíthet?

A megoldás pofon egyszerű: a rendszeres mozgás és a tudatos étrend.

Gondolom egyből megfordul a fejetekben, melyik a fontosabb? Az étrendre figyeljek-e jobban vagy a mozgásra? Mindkettőre 100%-ban. Önmagában egyik sem elég, a kettő egymást felerősítve fogja meghozni a kívánt hatást. Fontos azonban már az elején leszögezni, hogy a változás nem egyik napról a másikra fog bekövetkezni. Ahogyan a súlyfelesleg sem tegnapról mára rakódott ránk, úgy eltüntetni sem pillanatok kérdése.

De nekem nincs időm, én dolgozom!

Az embernek arra van ideje, amire szeretné, hogy legyen. Dolgoztam szabadúszóként, kereskedelemben és most irodában, sőt volt idő, hogy mindezt egyetem mellett és mégis megtaláltam a módját a mozgásnak. Fel kellett ehhez korán kelni? Bizony igen. Meló után mentem kondiba? Igen. Nem vagyok szuperhős, nem tartom magamat jobbnak azoknál, akiknek nincs idejük, erejük erre, csak azt mondom, hogy nem megoldhatatlan.

Ha az egyetlen mozgás, amit végzünk, az hogy futunk a pénzünk után, vagy hajtjuk a mókuskereket, nos akkor érdemes apró lépésekkel kezdeni a változást. Nem kell egyből a konditerembe rohanni, vagy videón nézni otthonról végezhető gyakorlatokat. Kezdetnek bőven elég, ha hozzászoktatjuk magunkat a nagyobb aktivitáshoz. Mindezt INGYEN!

Próbáljuk ki, milyen, ha munkába vagy iskolába menet hamarabb szállunk le a buszról vagy a villamosról, messzebb parkoljuk le az autót és lesétáljuk ezt az egy-két megállónyi távolságot. A lépcsőházban előbb szállunk ki a liftből, és egy vagy két emeletet gyalog teszünk meg. Nem kell egyből megmászni mind a tíz szintet, mindig piciben kell kezdeni, ha ugyanis rögtön fejest ugrunk, a sikertelenség kedvünket szegi.

Forrás: Shutterstock

A takarítás is remek mozgásforma, főleg akkor, ha zenére tesszük mindezt. Egy kis tánccal megspékelt porszívózás, a kád vagy a tűzhely súrolása, esetleg ágyneműcsere, ezek önmagukban is kalóriagyilkos tevékenységek. A szabadban végzett házimunka, a kertészkedés pedig képes a szellemünket is karban tartani, hiszen eltereli a gondolatainkat a problémákról, a munkáról.

Később emelhetjük a tétet, például a boltból hozzuk haza gyalog a bevásárlást. Menjünk el kirándulni a párunkkal, barátainkkal, a gyerekünkkel vagy sétáltassuk gyakrabban, hosszabb útvonalon a kutyánkat. Bátor jelentkezők a macskáikkal is kipróbálhatják mindezt. Nem mellesleg a bulizással is égetjük a kalóriákat.

Ahogy sikerül megtenni az első lépéseket, érezni fogjuk a hatást. Semmilyen változást sem fogunk még látni a testükön, ne keressük pár heti séta után a feszülő bicepszünket, de ahogy megízleljük a kiegyensúlyozott élet ízét, erre fogjuk cserélni a nassolnivalót. Szintet is léphetünk. Elkezdhetünk sportot, még rendszeresebb mozgásformát keresni, amikből bőséges a választék a fővárosban és azon kívül is!

Járhatunk konditerembe egymagunk, a barátunkkal vagy barátnőnkkel, de jelentkezhetünk személyi edzőhöz is. Hatalmas segítség, ha van mellettünk valaki, aki útmutatást ad nem csak a gyakorlatokhoz, de még az étrend összeállításában is támaszunk lesz. Részt vehetünk csoportos órákon, - spinningtől a crossfitig - itt is széles a paletta. Tanulhatunk táncolni, ami megint csak jó közös program lehet a párunkkal. Ha jobban szeretnénk egyedül mozogni, akkor a futás a nekünk való, hiszen teljesen ki tudjuk zárni ilyenkor a külvilágot. Futópadon és a szabadban egyaránt briliáns módszer. Ugyanilyen jó, egész testet formáló sport az úszás is.

Ahhoz, hogy képesek legyünk változtatni, mindenképp belülről kell jönnie az elhatározásnak. Ha megtaláljuk ehhez a mintaképet, azt az influenszert, ismerőst vagy celebet, akit követni szeretnénk, ne habozzunk ellesni tőlük mindent. Egy idő után ugyanis képesek leszünk a praktikákat magunkra alkalmazva kialakítani saját rutinunkat. Megváltozik a gondolkodásunk, átalakul a testünk, és ezt a környezetünk is észreveszi majd.

De ne mások miatt, hanem magunkért változzunk!

Nyitókép: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek