A trafikban eltöltött bő egy év alatt sokat tapasztalt, gonosz lénnyé váltam. Oké, már korábban is szerettem a szarkazmust - de amióta itt dolgozom, művészi szintre fejlesztettem az iróniát... Rájöttem, hogy a vásárlókat csoportokra lehet osztani: rengeteg külön kis halmazt alkotnak. Mutatok néhány típust - ők azok, akik a legmélyebben megrengették az emberekbe vetett hitemet...
Rendben, szögezzük le, hogy ez a probléma leginkább akkor merül fel, amikor a vevők a "tüske" (alias négycentes röviditalok) előtt állnak. Azt hiszem, ezeket hívják kőműves actimelnek - ha ez netán jobban segít rájönni, milyen italt is próbálok körülírni. Nos, vásárlónk áll a polc előtt, keresi a körtét-szilvát-vodkát...
Látom, hogy bizony nem jó felé nyúl, így felhívom a figyelmét arra, hogy bal kezére esik az áhított ital: balról a második a sorban. Gondolom, nem okozok meglepetést azzal, hogy a kedves vásárló ezután is a sor jobb oldalán kutat tovább.... Általában harmadjára értik meg, hogy mit jelent a BAL OLDAL.
Nos, sajnos nem - bárcsak az lennék! És bárcsak tudnám mind a majd' ötezer termékünk árát! Mindent szépen fel szoktunk árazni, jól láthatóan, nehogy elkerülje bárki figyelmét is. De el szokta. Ilyenkor pedig jön az ördögi kérdés: "Ez mennyibe kerül?" Nemtől, kortól, agyi kapacitástól függetlenül kibukik az emberek száján... A végén persze kiderül, hogy a hüvelykujja eltakarta a kis címkét, amin az ár van. Semmi gond, tesa, majd legközelebb menni fog...
Ehhez nem szeretnék sokat hozzáfűzni. Alul van az ár, amelyen a termék eladásra kerül. Szerintem nem lenne túl nehéz kitalálni, hogy a címke fenti részén az italok literes egységárát tüntetjük fel. Azért is van ott a mágikus "Lt" rövidítés... Így, amikor a 7 decis whiskey literes árát elolvassák, én is majdnem dimenziót csúszok, amint kiesik a szájukon: "Jó drága ez a szar!" Lehet, hogy fizetésemelést kellene kérnem minden ilyen mondat után?
Tudom, cigarettázni olyan bűn, amely öröklétig beleég a karmámba. Mégis, mint gyarló dohányos, örülök, mikor a cigim felénél megjelenő vásárló mosolyogva közli: nyugodtan szívjam el a cigit, ő nem siet. Nem siet... De baszki, mégis bemegy mellettem az ajtón a boltba! Én meg azt gondolom: na, most akkor sietsz, vagy nem sietsz?!
Mert ha nem, kérlek ne menj be az ajtón, mert akkor nekem is be kell mennem. Tudod, hiába van 7 darab kamera a kb. húsz négyzetméteres boltban, sajnos egyedül senki nem tartózkodhat odabenn - rajtam kívül természetesen. Szóval, hiába vagy kedves, ha aztán mégis rákényszerítesz, hogy bemenjek utánad. Muszáj ezt tennem - mert nekem is van főnököm, akinek nem tetszik, hogy egy idegen egyedül van a trafikban, míg a dolgozója kint cigizik.
Sorolhatnám még, de nem teszem. Inkább csak annyit kérek: legyél jó vásárló! Ne őrjítsd meg a trafikos lányokat!
Nyitókép: Shuttesrtock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.