Nem pusztán azért, mert a két utóbbi szerep több odafigyelést, kompromisszumot és áldozatot igényel, mint az előbbi, hanem mert egyszerűen lánglelkű, lobogó lovag alkat, aki ideáknak él, álmokban hisz. Képzeletbeli hősökért rajong, a hétköznapok azonban többnyire a földre kényszerítik.
Udvarlónak lenni nem egyszerű dolog. A lovagkor hősei hosszan mesélhetnének arról, milyen az, amikor hónapokon, esetleg éveken át küzdenek azért, hogy szívük hölgye egyetlen pillantásra - esetleg egy félénk félmosolyra - méltassa őket. Hálátlan szerep ez, hiszen a lángoló érzések sokáig, akár egy életen át viszonzásra sem találnak. A lovag - ehhez kétség sem fér - bármikor életét adná álmai asszonyáért, aki olyannyira az álmai nője, hogy a valóságban talán nem is létezik.
Ezzel később aztán férjként maga is szembesül. Övé a megtiszteltetés, hogy a magasba emelhette az úrhölgy keszkenőjét, és az Igazából szerelem valamennyi romantikus jelenetét megszégyenítő könnyfakasztó gesztus keretében adta át a gyűrűt.
Egy ideig minden tökéletes... Aztán rájön, hogy a valóságban nem pont olyan, mint ahogy azt ő elképzelte. Ez ekkor azonban még nem zavarja. Igyekszik meggyőzni magát, hogy a múzsája esendőségében is imádatos, ami pedig a gyengesége, az előbb-utóbb úgyis megváltozik. Őszintén hisz a szerelem mindenható, átformáló erejében: most, hogy ennyire - szinte már bántóan - közelről látja álmai asszonyát, azzal vigasztalódik, hogy előbb-utóbb úgyis azzá faragja a kedvest, akinek látni szeretné.
Keményen dolgozik ezen, mindent megtesz, hogy a nő tökéletesedjen: szexi fehérneműket vásárol, főzőkurzus fizet. Ebben a fázisban a hős lovag még a hűtőt is kitakarítja, hogy kedvese addig is szépítkezhessen, alkothasson. Továbbra is ontja magából a szép szavakat és szerelmes vallomásokat, de igen gyakran már csak üzenetek formájában a messzi távolból. Mert muszáj néha messzire szaladni mindattól, ami a hétköznapok terheként nehezedik a vállára.
Ilyen például a szerelmük gyümölcse is. A lovag a rajongásig imádja utódját, de nem tud mit kezdeni a ténnyel, hogy az első két évében óránként felkel éjjel élete, és még a szerelmes együttlétekre sincs tekintettel. A lovag e ponton sem sárkányokat kaszabolni, sem pénzt keresni, sem pedig az utódhoz kelni nem tud: hiányzik belőle az állhatatosság és a kitartás. Helyette inkább verseket ír, a csillagokat számlálva meditál, a mesés jövőről álmodozik, és várja, hogy a valóság sötét masszája álmaivá formálódjon.
Ahogy egyre több rajta a nyomás - hogy enni, inni, fűteni, aludni kell -, lassanként kilép régi önmagából. Fizikai fájdalom számára, hogy nem élhet csupán költeményeinek, nem poharazgathat már reggelig a cimborákkal, és hiába minden, a szerelme mégsem lett olyan, mint a színes ábrándjaiban.
A lovag persze nem bírja a valóság bűzét. Ha sok a gond - anyagi, pszichés, párkapcsolati, családi, egészségügyi -, főállásban menekül. Mindegy, csak távol legyen. Az új idea, amiért küzd: a szabadság. Messzire költözik mindentől és mindenkitől, aki a kiteljedését gátolja, új életet kezd, ahol hitének és eszméinek élhet. Szabadon.
És láss csodát, újra boldog: ismét lángoló lélekkel udvarol, alkot, meditál, álmodozik, és távolról még apaként is új esélyt kap a sorstól, hogy brillírozzon. Így azért jóval könnyebb, hiszen a távolság megszépíti azt, ami a romantikus költeményekbe és hősi eposzokba nem illik...
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.