Hidegben is lehet sportolni! Vágj bele!

A nyár előtti időszak a bikinitest kialakításáról szól. Noha millióan fogadják meg időről időre, hogy egészségesebbek, szebbek, feszesebb fenekűek lesznek, a mínuszok és a kifogások elveszik a kedvüket, nemcsak a kültéri, hanem a beltéri sportoktól is.

Ennek roppant egyszerű a magyarázata: munka után hiába esne jól az edzés, ha a csípős hideg a harisnyádat nyaldossa, ilyenkor az otthon kényelme sokkal hívogatóbb.

Minden évszakban, tartást és rendszert visz az életedbe

A sportolás erős motiváló hatással bír. Ahogy a reggeli fogmosás, a sminkelés, a munkába járás, úgy a sport is képes keretet adni az életednek. Jó esetben annyira, hogy idővel nem lesz teljes nélküle az összkép!

Amikor a szundi gombot lenyomnád, ugorj ki az ágyból, vedd fel az előző este kikészített ruháidat, és az utad vezessen az izomszag és a vasak irányába! Jöttödre egy héten legalább kétszer számítsanak - nem feltétlen kelet felől.

Forrás: Getty Images/M_A_Y_A

Én ugyanígy teszek, pedig mocskosul tudok fázni, amikor reggel hét óra előtti időpontban kell kimásznom az ágyból. Ha nagyon biztosra akarok menni, este korábban fekszem le, és meggyőzöm magam arról: mennyivel jobb lesz a közérzetem, ha sporttal indítom a napot! Plusz így szabad lesz az estém munka után.

Szuperhőssé tesz

Egy számodra ideális, átmozgató edzést követően bátran elmondhatod, hogy Wonder Womanné tudod edzeni magad!Mindenki mástól lesz motivált: a súlyzóktól dagadó izmaitól, a jóga közben feszülő testétől, spinning közben a fejet letépő, "imádom, ahogy szól" zenétől.

Forrás: iStockphoto/Nd3000

Ráadásul plusz löketet ad, ha látod, ahogy mások is ugyanúgy küzdenek. Sose felejtsd el, hogy a sport növeli az önbecsülést, folyamatos sikerélményt és tartást ad - főleg, ha hátra is erősítesz! :)

Randicucc helyett komfort

Amikor edzeni indulsz, ne csípd ki magad, mintha életed szerelmével készülnél randizni! Még ha a sport lehet is szerelem, itt elsősorban a praktikum számít! A hidegben edzve különösen ügyelj arra, hogy több réteg ruhát viselj! Ami a ruhadarabokat illeti: amikor rendszeresen mozogni kezdtem, volt pár alap sportdarabom, amiket váltogattam. Volt benne otthoni macinaci, utcára hordós semleges kesztyű, és alvós - nem elnyűtt, szakadt - póló is. Előkerült a tesi órára vett kínai cipő is.

Fokozatosan ruháztam be számomra fontos dolgokra. Először vettem egy, a mellem méretéhez tényleg passzoló és funkcióját ellátó sportmelltartót. Majd egy nadrágot. Aztán néhány új edzős pólót és egy futócipőt. Év elején és az évközi szezonokban is vannak leárazások, kiárusítások, amikor egy-egy praktikus darabra szert lehet tenni.

Forrás: iStockphoto

Felér két kávéval

Ha anno a biosz órákon nem is figyeltél, nincs gáz: úgyis folyamatosan szembejön veled életed során az endorfin - közismertebb nevén boldogsághormon - szó. Tudod, amit adott esetben a csoki idéz elő a testedben. Azonban van ennél természetesebb módja is, hogy termelődni tudjon.

Tudtad, hogy bizonyos fizikai aktivitás után is beindul a termelődése? Azután pedig olyan "I'm walking on sunshine" érzésed lesz, hogy egy Happy Day reklám díszletei közé is lazán besétálhatnál!

Keresd az igazit!

A sport kezdetben hasonlít a párkereséshez: keresed a hozzád illőt, amivel igazán tudsz azonosulni, ugyanaz a ritmusotok, és mindig felvillanyoz. A kísérletezés impulzusokat hoz magával, és ha még rögös úton is, ha kicsit türelmes vagy és figyelsz a testedre, idővel megtalálod az igazit!

Forrás: Getty Images/Miodrag Gajic

Ne keseredj el, ha a felhájpolt futás neked nem megy, hiszen mindenkinek más az izomzata, a testfelépítése és a sportmúltja! Ízlések és sportok.

Igen, én ki merem mondani, ha nem passzolunk egy sporttal vagy annak az oktatójával, hiszen van még kétszáz másik! És amikor rátaláltál a számodra megfelelő mozgásformára, a rendszerességen felül már csak egy dolog fontos: élvezd!

Hámori Barbara- Blondie

Nyitókép: iStockphoto

    Ezt olvastad már?