A trendek háttérbeli mozgatása már az ókorban is jelen volt - bár más céllal. Elég, ha megnézünk egy ógörög szobrot. Tudjátok, olyan pucér pasisat. A kis pénisz, a tökéletes test, a szabályos arcvonások: ezek mind egy-egy meghatározott célt képviseltek.
A modern trendek is a tökéletesség kultuszát közvetítik, de van egy fontos különbség az ókorhoz képest: nagy elődeink mesterien játszottak az ember által ösztönösen szépnek látott arányokkal.
Tisztában voltak vele, hogy hogyan néz ki a tökéletes ember. A kulcsszó pedig az aranymetszés! Ez egy bűvös kerekített szám az 1,618. Ez az az arány, amit az emberi szem szépnek lát.
Tehát ha kíváncsi vagy a tökéletes testalkatra, ennek segítségével megállapíthatod, hogy neked hogyan is kellene kinézned. Vagy esetleg, hogy miként kéne előnyösen sminkelned. De igazából bárhol használhatod! Ez az állandó szépség szent grálja, ez a valódi trend!
Aranymetszésről beszélünk, amikor egy mennyiséget, illetve egy adott szakaszt úgy osztunk két részre, hogy a kisebbik rész úgy aránylik a nagyobbikhoz, mint a nagyobbik rész az egészhez. Tesszük ezt az emberi testre vonatkoztatva.
Eszerint például akkor arányos a testfelépítésed, ha a felsőtested és az alsótested hossza ugyanúgy aránylik egymáshoz, mint a teljes magasságod az alsótestedhez. És ez igaz a szemek közti távolságra, az arc elrendezésére és még sok minden másra is. Legalábbis a görögök szerint. ;)
Ma már azonban rájöttek, hogy ezek az arányok nem segítik elő a profittermelést! Szóval jött a szépségipar, majd gyökeresen megváltoztta az 1,618-as arányszámon alapuló trendet.
Tudtad, hogy a Zara tulajdonosának a vagyona vetekszik Bill Gatesével? Egy ruhamárka lenyomja a számítástechnikát! Pedig számítógépek nélkül nagyobb bajban lennénk, mint csini cuccok nélkül...
De egyből sokkal tisztább a kép, ha figyelembe vesszük, hogy a Zara az elsők között volt a divatiparban, aki észrevette: hogyan lehet játszani a szépségideállal. Nem kellenek hatalmas idomokkal megáldott, fogdosnivaló - és nem utolsó sorban arányos testfelépítésű - modellek.
Legyen mindenki vékony és minél kisebb méretű! Mert az olcsó! Az mindenkinek jó! Hiszen egy XXS-es nadrágért pont annyi pénzt lehet elkérni, mint az XL-esért - pedig azt drágább legyártani!
Így lett az alaktalanság és a vékonyság a ruhagyártó cégek ideálja. Te meg ezt látod minden nap, és elhiszed, hogy csontsoványra kell fogynod, hogy jól nézz ki...
De ez csak egy csepp a tengerben. Valójában erre épül a fitnesz- és szépségipar, és amúgy az egész gazdasági berendezkesünk. Nem a terméket formálják olyanná, hogy passzoljon hozzád! Hanem a te ízlésedet igazítják a termékhez!
A cél, hogy kompatibilis legyél a gazdaságos, magas profitot termelő termékekkel. Jó legyen rád az összes ruha és minél több kiegészítő befogadására legyél képes. Úgy tűnik, hogy a tökéletesség a cél, de ehelyett arra megy ki a játék, hogy ők szabják meg: mi a szép.
Végezetül azt tanácsolom, hogy mindig nézz a függöny mögé! Mielőtt kérdezés nélkül követni kezdesz egy trendet, próbáld meg végiggondolni:
Ha megpróbálsz a pénztárcáddal gondolkodni elkerülheted, hogy megvásároljanak!
Nyitókép: AFP
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.