Ezek mind passzív-agresszív magatartások: amikor valaki ahelyett, hogy nyíltan konfrontálódna, inkább alattomosan, nem teljesen egyértelműen kezd el szurkálódni. Azonban ennek a viselkedésnek kellemetlen következményei vannak: rombolják a közösséget, és csökkentik a hatékonyságot. Ezért kifjezetten fontos, hogy felismerjük a munkahelyi ellenségeskedés gyakori jellemzőit. Szerencsétekre most nyolc konkrét megoldást is kínálok, amik segítségével fel tudtok lépni ezek ellen!
Az az alkalmazott, aki folyamatosan negatív, mindent leszól, mindenért bosszankodik, rossz hatással van a kollégákra és az általános munkamorálra is. Arról ismerheted fel az ilyen passzív-agresszív stresszgombóc munkatársakat, ha:
A passzív-agresszív viselkedés egy közvetett, rejtett agresszió. Fontos, hogy fellépjünk ellene, azonban felesleges szembesíteni az alkalmazottat a mérgező viselkedésével - ezzel úgysem érnél el semmit. Csak kimagyarázná, hogy félreértés az egész, vagy egyetértően bólogatna, és utána mindent folytatna tovább, mintha mi sem történt volna. De itt van pár tipp, ami beválhat a passzív-agresszív kommunikációt használó emberrel szemben:
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.