Ezért is örültem annyira a Womenspirationnek, ami - ahogy a neve is mutatja - inspiráló programsorozat, főként húszas-harmincas nőknek.
Mániám, hogy támogató női közösségekre márpedig szükség van. Arról is határozott elképzelés él bennem, mi a fő csapásirány: az önismeret, az anyaság és a szakmai kiteljesedéshez vezető eszköztár bővítése. Azok a témák, ahol a leginkább tudjuk kamatoztatni az egymással megosztott tapasztalatokat és a sok pozitív energiát.
A szakmai vonalhoz kapcsolódóan létezik egy rakat előadás és workshop, de ezeken nincs igazán lehetőség a beszélgetésre és a kapcsolatépítésre. Aztán ott vannak az üzleti reggelik, amik épp a közösségi vonalat erősítenék - de mindig akad valaki, aki el akar adni neked (a mögötted álló cégnek) valamit... Ráadásul közös munka híján amúgy is nehéz egymáshoz kapcsolódni.
A Womenspiration amolyan hiányzó láncszem a workshop és az üzleti reggeli között: mindig van egy téma, amit reggeli vagy egész napos workshop keretében, kreatív és játékos formában feldolgoz a csapat. Változáskezelés, kreatív problémamegoldás, személyes márkaépítés, tudatos évtervezés.
Én a hatásgyakorlás reggelin vettem részt, ahol megnéztük: hogyan oszthatjuk meg a történetünket úgy, hogy az a leginkább megragadja a közönséget. Tudjátok, ahogyan a TedX-előadásokra is készülnek a szpíkerek.
Van egy izgága, kíváncsi egyévesem, aki naponta többször is átrendezi a fiókjaim tartalmát. Így a legnagyobb kihívást az első Womenspiration reggelimen az jelentette, hogy találjak egy szettet, aminek egyik darabja sem foltos, lyukas vagy kicsi. Már a többieket hallgattam kávéval a kezemben, amikor rájöttem: ez nem igazán sikerült. A bemutatkozások azonban úgy magukkal ragadtak, hogy hamar félretettem a szorongásomat.
Érdekes arcok gyűltek össze: zömében 25-35 közötti nők, de a képet egy-két szenior és gyakornok is színesítette. A top rendezvényszervezőtől a virágkötőn át a coach-masszőrig mindenféle ember megjelent, és mindenkinek volt egy érdekes sztorija arról: hogyan "találta ki" magát. Azt, hogy mivel foglalkozzon, és hogy legyen még jobb, még több.
A korábbról megszokott "panaszkodó verseny" után kész felüdülés volt olyan hús-vér nőket látni, akik tele vannak lelkesedéssel, tudásvággyal, és féltékenykedés helyett örömmel hallgatják egymás sikerének történetét.
Az esemény két házigazdájával, Barta Nikivel és Szlafkai Évivel átbeszéltük a téma főbb pontjait, majd kiscsoportos foglalkozások következtek. Láttam, hogy a többiek közül sokan régebbről ismerik egymást, de szerencsére pillanatok alatt megtaláltam a csajokkal a közös hangot.
Olyannyira, hogy a három órás reggeli végén (csak pislogtam, hogy ilyen gyorsan elrepült az idő!) néhányukkal még útban hazafelé is eldumálgattunk... De ami a legjobb: kiszakadtam kicsit a pelenka-büfi-visítás háromszögből, újra tele voltam ötletekkel és inspirációkkal.
Az esemény után lehetőségem nyílt beszélgetni egy kicsit Évivel és Nikivel, akik a szervezés mellett a szakmai keretet is adják. Évi amolyan kíváncsi kreatív szakember: szövegíró, marketinges, weboldalkészítő, kiadványtervező, tartalomgyártó, blogger (Szikra Magazinblog) egy személyben. Tíz évig dolgozott a marketingkommunikáció számos területén, mielőtt a saját útjára lépett.
Niki főként szervezésben és közösségépítésben erős: corvinusos diákként valaha az Effemine Egyesület a Fiatal Nőkért diákszervezet elnöke volt. Majd a KAPTÁR közösségi iroda operatív vezetőjeként digitális nomádokból épített közösséget. Szenvedélye az oktatásfejlesztés, a másik nagy projektje pedig a Bridge Bizniscool, ami egy élményalapú vállalkozási műhely gyerekeknek.
Mindketten lelkesek, elkötelezettek, és óriási lehetőséget látnak az erős, egymást segítő női közösségekben, melyre - úgy látszik - komoly igény van. Hiszen a két fiatal szervezőnek már az első reggelije teltházas volt...
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.