Diplomás halogatóművész vagyok - Fejben minden nap megváltom a világot!

Tudod, mi a feladatod. Fejben már összeállítottad az egész menetrendet. Elképzelted, hogy felkapcsolod a hangulatfényeket, talán még illatgyertyát is gyújtasz, vagy párologtatsz egyet. Mindenképp olyan illattal, ami serkenti az agysejteket. Halomra vásárolod a ginzenget, ginkgo bilobát, hátha az majd meghozza a motivációdat.

Persze nem ma. Ma már késő van, majd holnap.

Elalvás előtt átgondolod újra a holnapi napodat. Felkelsz 5-kor, hogy legyen időd egy napindító jógára. Már ki is kerested, be is készítetted, hogy reggel ne kelljen félálomban keresgélni. Jóga után majd persze gyorsan lezuhanyzol, utána még lesz időd megcsinálni az igazi, egészségtudatos bajnokok reggelijét.

Munka előtt egy órával már ott fogsz ülni a laptopod előtt, hogy legyen időd egy gyors rákészülésre. Össze fogod írni a napi teendőidet, keresel magadnak valami motivációs üzenetet, amit kitűzöl a faladra, sőt, még be is osztod percre pontosan, mennyi időt szánsz egy tételre, és mennyi időnként tartasz szünetet. Estére el is fogsz végezni mindent, amit elterveztél, és boldogan, kiegyensúlyozottan fekszel le aludni azzal a tudattal, hogy te mindent megtettél.

Csörög az óra 5-kor. Kinyomod. Csörög megint 5 óra 10 perckor. Megint kinyomod. 20-kor... 30-kor... Végül 8-kor kinyitod a szemeidet. A jógáról lemaradtál, de sebaj, a reggeli még belefér. Eszedbe jut, hogy tegnap mégsem volt kedved elmenni vásárolni, ezért az egyetlen opciód a reggelire egy kávé. Nem baj, csak haladjunk, a menetrend szerint 20 perc múlva már le kell ülni tanulni. Csak még elolvasod a híreket. Mindjárt, csak felhívod az anyukádat, hogy elmeséld neki, nem volt mit reggelizni. Azért az ágyazást már mégsem kellene kihagyni. Na jó, akkor még 5 perc pihi, ezt a videót még megnézed, aztán már igazán nekiállsz, ugye?

Persze.

Délben arra eszmélsz, hogy hatalmasat kordul a hasad. Éppen az ötvenedik videót nézed, már nagyon neki kéne állni a feladatoknak. Nem baj, kicsit elszaladt az idő, de ha most gyorsan rendelsz ebédet, amíg kihozzák, el tudsz kezdeni haladni a nappal. Kiszállítási idő: 35 perc

Jó, de ennyi idő alatt tulajdonképp semmi hasznosat nem tudnál csinálni, épp csak belemerülnél, mire megzavarnak a csengetéssel. Akkor ezt még megvárod, ugye? Éhesen amúgy se tud koncentrálni az ember. De utána már tényleg igazán neki kell állni. Elmegy az egész nap, és még semmi nem történt.

Forrás: Shutterstock

Ebéd közben, hogy megkeresd a hajnalban elvesztett motivációdat, cikkeket böngészel a témában. 30 tutibiztos tipp, hogy produktív legyen a napod. "Study aesthetic" képeket nézel. Már-már nekiállnál, de túletted magad, jön a kivédhetetlen kajakóma, ezért csak 10 percre becsukod a szemeidet.

6-kor felébredsz. Hirtelen azt se tudod hol vagy, milyen nap van és hogy hívnak. Ahogy lassan magadhoz térsz, hirtelen görcsbe rándul a gyomrod. Elment az egész nap, és konkrétan semmi hasznosat nem csináltál. Ilyenkor meg már kár nekiállni. De mégis neki kéne. Elkezded ostorozni magad, amiért egy egész napot elvesztegettél a semmittevésre. A gyomorgörcs ahelyett, hogy elmúlna, csak egyre rosszabbá válik. Felteszel még egy kávét, de lehetőleg duplát, hiszen a nappalt elvesztegetted, de még mindig ott az éjszaka.

Megiszod a kávét.

A gyomorgörcs mellé heves szívdobogás társul, percekig nézel egy pókot a plafonon, és próbálod kitalálni, hogy ez már szívrohamnak számít-e, és mennyi időd van kihívni a mentőt. Magad elé veszed az egyik füzetedet. Kinyitod. Próbálod legalább csak átolvasni a jegyzeteidet, de semmit nem fogsz fel azokból, továbbra sem vagy abban biztos, hogy nem fog felrobbanni a szíved.

Végül 9-kor feladod. Még mindig pocsékul érzed magad, ezért is jutottál arra, hogy ezen az egy napon igazából már semmi nem múlik. Holnap új nap kezdődik, tele új lehetőségekkel. Beállítod az ébresztőt 5:00-ra, keresel egy új jógás videót, elmondod magadnak a tükörben tízszer, hogy szerencsés vagy, amiért van lehetőséged tanulni, és semmi sem dob fel jobban annál, ha egész nap ezt a szórakozást űzheted - mert ez valójában csupa móka és kacagás - majd bebújsz a jó meleg ágyba. Mivel az este elfogyasztott koffein továbbra is dolgozik a szervezetedben, 2 körül sikerül elaludni.

Nyitókép: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek