Hiszen nem is volt ezekre valójában szükségünk, mivel volt még itthon. De akkor most egy hétig ezt eszed, ha megvetted, drágám. Nem, nem tudjuk már lefagyasztani sem, mert tele a fagyó, hiszen emlékszel! A múltkor halból és kolbászból volt hasonló "akció".
Nem nehéz átverni minket. Mert lássuk be, amikor bizonyos értékhatár feletti vásárláshoz kötnek egy ajándékot, vagy minden 10. vásárló kap plusz pontokat a vevőkártyájára, mi is beleesünk a csapdába, és mérhetetlen késztetést érzünk a vásárlásra. Akkor is, ha valójában nincs is onnan szükségünk semmire. De majd úgyis elfogy alapon azért csak vásárolunk.Azaz már bele is sétáltunk a csapdába.
És az megvan, amikor agybajt kapsz, mert már ismét nincs a helyén a majonéz? Ugyanis megint átrendezték azt a fránya hipermarketet. Így aztán kénytelen vagy bejárni az egészet, mire ismét megtalálod a megszokott termékedet.
Persze közben elmész még pár osztály mellett, és itt is, meg ott is meglátsz valamit, amit egyébként nem akartál - vagy nem is ott akartál megvásárolni. Na de ha már itt vagyok, akkor nem megyek át máshova ugyanezért a termékért - mondod magadnak. Megy a kosárba a wc papír, pedig tudod, hogy a másik helyen jóval olcsóbban adják.
De nemcsak ilyenkor, hanem az alapvető élelmiszerek megvásárlásakor is be kell barangolnod az egész áruházat. Hiszen tuti, hogy azok a kasszától legtávolabb eső ponton találhatók. Ez pedig nem véletlen. Tudatosan helyezték őket oda, mert így útközben még számtalan csábításnak tesznek majd ki, míg eljutsz a célodig.
Nem véletlen az sem, hogy a zöldségek, gyümölcsök, virágok gyakran a bejárathoz közel találhatók. Ezek ugyanis jobb hangulatba hoznak, és ezáltal többet is költesz. Ráadásul bizonyos kutatások szerint, ha már telepakoltuk a kosarunkat egészséges ételekkel, akkor nagyobb az esélye annak, hogy egészségtelenebb nassolnivalókat is veszünk - mert már nem érzünk lelkiismeret-furdalást. Így aztán ismét vásárolsz egy csomó olyan élelmiszert, ami nem tesz jót neked - és még a pénztárcádat is feleslegesen apasztja.
Ezek mellett az sem ritka, hogy az árukapcsolás technikájának áldozata leszel. Egy chips mellé ugyanis sok esetben kerül egy szósz, vagy egy egészséges zöldség mellé egy kevésbé egészséges öntet. Így aztán bár te csak chipset vagy brokkolit akartál venni, bekerül a kosárba az öntet is melléjük.
És bár még sorolhatnám, mi mindennel vesznek rá bennünket a szükségleteinken kívüli vásárlásra, már ez is elég ahhoz, hogy belássuk: mindannyian manipulálhatók vagyunk, és a reklámpszichológia kitűnően működik nálunk, szegény vásárlóknál. Vagy te nem dőlsz be ezeknek?
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.