Ha neked sem ismeretlenek a Black Friday, a Joy és az egyéb leárazós napok, akkor tudod, miről beszélek. Ilyenkor ugyanis erőteljesebbé válik a nőkben a "nincs egy göncöm sem" érzés, és ellenállhatatlan késztetést érzünk arra, hogy szemügyre vegyük a kínálatot.
Miközben válogatunk, kialakul bennünk a "ha most nem veszed meg, örökre lemaradsz" gondolata is. Ilyenkor ugyanis hatalmas számokkal, de legalábbis feltűnő színnel jelzik az eredeti árat, majd az arról történő árzuhanást. Csak most, csak ennyiért - kiabálják nekünk a táblák. És a praktika beválik: ha nincs is szükséged arra a cipőre vagy blúzra, ennyi pénzért képtelen vagy otthagyni.
Féláron? Még jó, hogy megveszed. Ennyiért a hülyének is megéri - pláne neked. Pedig egyesek szerint még az sem biztos, hogy a valódi, eredeti árak vannak kitáblázva. Sokan arra gyanakodnak, hogy az akciók előtt felárazzák a termékeket, hogy nagyobb legyen a csábítás leértékeléskor.
Ezeken a helyeken egyébként erőteljesebben érezhető a gravitáció, vagy valamilyen mágneses mező működése, amely képes szegény nőnemű egyedeket az üzletekbe vonzani. És tudod is magadról, hogy te bizony akkor sem fogsz tudni ellenállni, ha a pároddal komoly csatákat kell majd vívnod azért a ki tudja, hányadik pár cipőért...
Pedig később neked is eszedbe jut, hogy hát talán nem kellett volna megvenni - de amikor ott vagy az üzletben, akkor szinte kényszerít belülről egy érzés, hogy vidd haza. Ilyenkor felcsendülnek a fejünkben olyan mondatok, mint például:
Ilyenekkel prímán be tudod húzni magad a csőbe - anélkül, hogy észrevennéd. De nem ritka az sem, amikor a "buy one get one free" értékesítési stratégia ösztönöz bennünket arra, hogy költekezzünk. Vagy az, hogy ajándékot kapsz a megvásárolni kívánt termék mellé. Ez pedig szinte mindig célba talál: hiszen ki az, aki nem szeret ajándékot kapni?
A trükköket többségében ismerjük, mégis szinte mindig bedőlünk nekik. Talán azért, mert sokan terápiás célra használják a vásárlást. Összevesztél a pároddal? Gondok vannak a munkahelyeden? Menj, vegyél magadnak valamit, hogy jobb kedved legyen! Ezzel persze nincs is semmi baj, ha nem csak ennyivel próbálsz megoldani egy-egy krízishelyzetet.
Viszont ha túlságosan sokszor alkalmazod ezt a módszert, akkor nem ártana végiggondolnod: vajon tényleg csupán a bomba árak miatt látogatod az üzleteket? Ha a válasz egyértelmű igen, akkor nincs baj. De ha nem, akkor tedd fel magadnak a kérdést: tényleg szükséged van arra a bizonyos cipőre?
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.