A jelenséggel akkor is találkozhatsz, ha közvetlenül nem követsz online sminkgurukat. Általánosságban véve eltúlzott kontúrozást, egymásra rétegelt műszempillák tömkelegét, végtelen sok színből álló szemhéjpúder-kompozíciót, extrém éles, cicás szemfestést és több rétegnyi folyékony rúzst jelent.
Az elmúlt években meglehetősen széleskörűen elterjedt a drag queen kultúra: a magas, végtelenségig tökéletesített amazonok rengeteg órát szánnak arra, hogy férfias vonásaikat meglágyítsák és nőiessé tegyék.
Kik azok a drag queenek?
Olyan nőnek öltözött férfiak, akik feminin megjelenésükkel, egyben egy új karaktert magukra öltve szórakoztatóipari tevékenységet végeznek: táncolnak, énekelnek vagy éppen stand-up comedy műfajban adnak elő.
Egy drag queen nem feltétlenül szeretne véglegesen nővé válni, szabadidejében sem biztos, hogy nőies a megjelenése és viselkedése. Híres drag queenek: RuPaul, Divine és Bianca del Rio.
Az emberek szeretik a szépet, így egy ilyen illúziónak sem tudnak ellenállni. A tökéletes sminkjük borostákat, átmulatott éjszakákat és egy komplett identitást fednek el: persze mindezt a szórakoztatás céljával.
Megsértődünk: hogyan lehet ez a csávó jobb nő, mint én?
A drag queenek sminkkultúrájában rengeteg olyan trükk van, amely a hétköznapi sminkelési rutintól nagyon távol áll, illetve nagyon távol kell, hogy álljon. Ilyen például a korábban említett intenzív arcátformálás, amibe rengetegszer belebotlok Instagramon.
Mindeközben valahogy teljesen elfeledkeztünk arról a tényről, hogy egy eleve női arcberendezést nincs szükségünk tovább feminizálni! Nincs szükségünk drasztikusan lekerekített vonásokra, ívesebb szemöldökre és csókosabb ajkakra, mikor - a férfiakhoz képest - már eleve azokkal rendelkezünk.
Ezek a sminkek - bár sok időt és hozzáértést igényelnek - nem a valódi nőknek szólnak. Az ilyen jellegű megjelenésre egy művészi, a hétköznapi szépségtől távoli alkotásként kellene tekintenünk, amely egyfajta élő festményt kéne jelentsen a fények és a textúrák illúziói által!
Mindezek ellenére valami teljesen másfajta rajongói kört kaptunk: szorongó, tizenéves kislányokat, akik túl valódinak, túl szeplősnek, túl felkészületlennek érzik magukat, mikor elborítja őket a telefonjukból kiömlő hosszas terméklista, így minden erejükkel próbálják beérni a lehetetlen szimmetriát...
Baromira unom, hogy ennek az oldalnak a felhasználói állandóan versenyeznek egymással azon: ki tud több terméket egyszerre magára kenni. Zavar, hogy egyetlen instás smink sem létezik halántékig tartó tusvonal és szemöldökig érő műszempillák nélkül. És elfogadhatatlannak tartom, hogy húsz terméket kelljen használnod egy tökéletes szemöldök megalkotásához!
Önjelölt guruk - nevessétek ki őket a barátnőiddel:
@hudabeauty, @chrisspy, @lillyghalichi
Modern hozzáállás az intenzív és a natúr sminkekhez egyaránt - szeresd őket:
@lisaeldridgemakeup, @charlottewillermakeup, @patidubroff, @terrybarberonbeauty
Persze nem véletlenül botlok bele olyan gyakran ezekbe a képekbe: a cégek rájöttek, hogy a közösségi fórumok új platformot jelentenek az eladásban!
Megkeresnek egy sok követővel rendelkező - önjelölt - sminkgurut, és támogatják őt termékeikkel. Durvább esetben a nevével ellátnak egy szemhéjpúder palettát, így az adott rajongói kör már garantált vásárlókat is jelent!
Amikor már azt hinnéd, hogy épp valakinek a személyes ajánlását olvasod egy rúzsról, valójában az is reklám... Egy dolgot jegyezz meg: egy smink elkészítésének sosem szabad több órányi szenvedéssé változnia!
Nyitókép: iStockphoto
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.