"Tudtok ajánlani egy appot iPhone-ra, amivel blokkolhatom a reklámokat?" - És bár a kérdés egyszerűnek tűnik, mindig van egy okos, aki ilyenkor odaveti: "Miért használsz ájfónt, nyergelj át androidra, hát hülye vagy te teljesen!" Oké, köszönjük a szíves közreműködést, jót beszélgettünk már megint...
Mielőtt anya lettem, álmomban sem gondoltam volna, hogy egyetlen cuki képet sem posztolhatok majd anélkül, hogy ne találnám szemben magam tanácsok tömkelegével. Például, amikor egy alvó babás képet osztottam meg (kommentár nélkül), perceken belül ölni kezdték egymást az emberek az együtt alvás - kiságy - babaöböl tengely mentén. Éreztem, hogy kezd elszállni az agyam... Pedig ideje lenne megszokni, hogy aki egyszer is szült, az három hónapon belül már szakértőnek érzi magát gyerekügyben...
Teljesen mindegy, hogy kvantumfizikáról, körömlakkokról vagy Oscar-díjas filmekről van- e szó, ez az ismerős kivétel nélkül minden megnyilvánulásodhoz hozzáfűz valamit. Vitába száll vadidegenekkel, szenvedélyesen érvel, okoskodik - adott esetben vérig is sért másokat a bárdolatlan véleményével. Ha igazán ciki, mások falára is utánad megy, hogy azokba a vitákba is belefolyjon. Egyszerűen pokolian ráér, és ezzel nem tudsz mit kezdeni.
Volt egy szomszédom, akivel sosem voltunk túl bizalmas viszonyban, legfeljebb köszöntünk egymásnak a lépcsőházban. Ehhez képest ismerősnek jelölte szinte az összes csinosabb barátnőmet, és úgy viselkedett velük, mint a lerázhatatlan arc az előző pontban. Én szégyelltem magamat helyette - különösen, amikor a barátnőim is látták, hogy mindenkinél okoskodik, mintha legalábbis évezredes cimborák volnának. Eh...
Akármilyen extremitással is lepnek meg minket az égiek, kedvenc ismerőseink azonnali helyzetjelentést posztolnak az üzenőfalukra. Az, hogy az ablakon kinézzünk, és magunk is élőben - képpel, videóval, de szöveggel mindenképp - közvetítsük a látványt, csak ezután következik.
Mindenki ismeri a nagy bolondok napi átveréseket, amikor egy-egy gigaportál botrányos címet ad egy cikknek, de a cím alatt valójában egy felhívás áll: arra kíváncsiak, hányan kommentelik a cikket úgy, hogy nem is olvassák el, csak a címre reagálnak. Nos, mindig sokan, és ez tudományos szempontból is érthető: egyszerűbb, gyorsabb és nagyobb kielégülést ad egy látványos reakció, mint egy csendben - voltaképpen láthatatlanul - elolvasott cikk, ezért aztán mindig többet kommentelünk, mint olvasunk.
A Facebook új algoritmusa minden bizonnyal alaposan átrajzolja a médiapiacot, és búcsút inthetsz szinte mindennek, amit megszoktál az idővonaladon...
Nyitókép: Shutterstock
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.