Szex nincs, csak stressz! - Így öli meg a stressz a libidót...

Ahogy múlik a rózsaszín köd, és jönnek a szürke hétköznapok, egyre kevesebbet beszélünk filmekről, zenéről és vörösborokról. Ám egyre többször kerülnek szóba a számlák, a bevásárlás és a szemét főnök, aki folyton túlóráztat. Vagyis beszivárog a stressz a párkapcsolatba. De ez miért szorítja ki a szexet? Miért oltja ki a lángolást? Ez a dolgok rendje, vagy tehetünk ellene valamit?

A stressz olyan jelenség, amit mindannyian túl jól ismerünk... A fő gond vele az, hogy nemcsak káros, de alattomos és sunyi is!

Kihat életünk minden területére: a munkánkra, a kapcsolatainkra, az egészségünkre és a lelkivilágunkra. És ha ez önmagában nem lenne elég, még a szexuális életünket is tönkreteheti!

Forrás: Getty Images/Laflor

Egy kutatás szerint, a férfiak kevésbé tartják vonzónak a stresszes nőket. A kísérlet során a férfiak a nők arcát vonzerő szempontjából osztályozták.

Az eredmény szerint azoknak a nőknek az arcát találták a legszebbnek, akiknél alacsonyabb volt a kortizol – vagyis a stresszhormon – szintje. De ne haragudjunk meg emiatt a férfiakra! Egy másik vizsgálat ugyanis pont ugyanerre az eredményre jutott az ellenkező nemnél is: a nők sem találták vonzónak a stresszes férfiakat.

Vagyis a stressz nemcsak azt a helyzetet nehezíti, hogy minket megkívánjanak, de mi is sokkal kevésbé leszünk nyitottak a szexre!

Hiszen a stressz hatással van érzelmi életünkre, fizikai állóképességünkre és egészségünkre is. Ezek pedig sajnos mind-mind fontos szerepet játszanak a szexben.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Poike

 A stressz sokféleképpen befolyásolhatja a szerelmi életedet:

1. Negatív testkép = rossz szex

Tudtad, hogy a stressz az egyik okozója a rossz testképnek? A stressz olyan hormonokat termel, amelyek befolyásolják az anyagcserédet, és a pluszkilók hipp-hopp felszaladnak! Ráadásul ilyenkor a megjelenésünk sem olyan előnyös, amitől még kevésbé érezzük magunkat vonzónak. Márpedig aki nem érzi jól magát a bőrében, szinte biztos, hogy nem lesz egy élettel teli, szexi lepedőakrobata...

TIPP
Üzenetek! Írj magadnak kis cetlikre pozitív üzeneteket, és ragaszd ki őket az otthonodban. Így minden alkalommal, amikor fogat mosol, rá fogsz pillantani a "Magabiztos vagyok!" feliratra. Vagy amikor leülsz az íróasztalodhoz, épp a "Gyönyörű vagy!" üzenettel találod szemben magad.

2. A libidód kereket old

Már megint a fránya hormonok... Stresszhelyzetben kortizol (stresszhormon) szabadul fel, és ez segít minket a nehézségek kezelésében. Sokat köszönhetünk ennek a hormonnak, de csak kis mennyiségben és rövid ideig egészséges a jelenléte! 

Hosszú távon sajnos gátolja a nemi hormonok felszabadulását, mely csökkent nemi vágyhoz vezet.

TIPP:

Sport! A rendszeres testmozgás növeli az állóképességet, serkenti a véráramlást az egész szervezetben, beleértve a nemi szerveket is! Ugye azt nem kell részletezni, hogy ez miért van jó hatással a libidóra?

Másrészt a mozgás hormonokat is szabadít fel, melyek közül néhány, mint például a dopamin, stimulálja örömközpontunkat szex közben is.

Forrás: /iStockphoto/Ines Bazdar

3. Megkérdőjelezed a párkapcsolatod

Mind ismerjük az érzést, hogy stresszes időszakban néha párunkon vezetjük le a felgyülemlett feszültséget. Amikor nehéz perióduson megyünk keresztül, hajlamosabbak vagyunk negatívan tekinteni a párkapcsolatunkra.

Érezzük, hogy valami nincs rendben, nem érezzük teljesnek az életünket, és – az okokat keresve – tévesen – ezt a hozzánk legközelebb állóra vetítjük.

TIPP1:
Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció! Oszd meg a pároddal a problémáidat, nehézségeidet, hogy tudjon róla, miért vagy stresszes. Ettől persze nem oldódnak meg a problémáid, de legalább nem teszed még rosszabbá a helyzetet azzal, hogy egy stresszes nap után még a pároddal is összeveszel.
TIPP2:

Alvás! Az alvás elengedhetetlen szervezetünk egészségéhez. Ez elég evidens.

Viszont sokan nem tudják, hogy az alvás a jó szexuális élet fontos összetevője is - mivel ilyenkor csökken a stressz-szint, és az immunrendszer is regenerálódik! Ha nem tudod bevezetni életedbe a 8 órás alvást, akkor legalább próbálj meg 20 perces szundikat beiktatni napközben! Figyeld meg, milyen jó hatással lesz a szexuális vágyaidra!

 

 Nyitókép: iStockphoto

    Ezt olvastad már?