A Gucci sokkal több, mint amit G.w.M mutat belőle - Érdekességek a luxusmárkáról
Az utóbbi időben többször is Kulcsár Edina és G.w.M Gucci iránti rajongásától zengett a sajtó. Először az verte ki a biztosítékot sokaknál, amikor a pár Gucci melegítőben jelent meg egy divateseményen, majd megvádolták őket azzal, hogy a piacon veszik a hamis Guccit.
Nem is kellett több, G.w.M azonnal beleállt a parttalan vitába - amibe Bochkor Gábor is belekeverte magát -, majd lefotózta a blokkokat (egy hatalmas köteg készpénzzel a sarokban), bizonygatva, hogy márpedig sokszorosan telik neki a Gucci-szettekre.
De miért pont a Gucci? Egyáltalán, mitől Gucci a Gucci? Gondoltuk, ha már az utóbbi időben ennyiszer merült fel a márka neve, ideje összeszedni róla pár érdekességet, hogy mindenki képbe kerülhessen a hazai botrányt kiváltó luxus márkával.
A Gucci mögött álló férfit Guccio Guccinak hívták, 40 éves volt, amikor megalapította a márkát, és haláláig ő vezette a céget. Az ő nevéből származik a dupla G logó, de érdekes módon nem Guccio tervezte, hanem 1953-as halála után, 1960-ban hozták létre, hogy tisztelegjenek a neve előtt.
Guccio Gucci liftkezelőként dolgozott London egyik elegáns szállodájában, a Savoyban. Ott ismerkedett meg olyan híres emberekkel, mint Winston Churchill vagy Marilyn Monroe, akik megihlették a márka megalapítására.
Az alapító a márkát kezdetben bőráru és bőrönd gyártó cégként hozta létre, 1921-ben indult el az olaszországi Firenzéből. Vezető mecénásai lovas arisztokraták voltak, akik pont a lovas felszerelések miatt preferálták a márkát. Innen van a népszerű Gucci lovas táska is.
Az 1980-as években a cég közel került a teljes csődhöz, mivel számos botrányos sztori jelent meg a Gucci családról. Csak akkor kezdte visszanyerni a pozícióját, amikor 1994-ben Tom Fordot nevezték ki kreatív igazgatónak. Ford hozta vissza a márkába a hagyomány és az innováció érzését.
A Gucci közel 20 éve ápol partneri viszonyt az UNICEF-fel, ami azt jelenti, hogy a nyereségük egy százalékát a szervezetnek adományozzák, ezzel segítve, hogy a harmadik világ országaiban a gyerekek jobb oktatást és tiszta vizet kapjanak.
A Gucci a 2017-es tavaszi-nyári kollekcióját a londoni Westminster Abbey-ben mutatták be. A márka volt az első divatház, amely bemutatót rendezett ezen a történelmi helyen.
Az első divatbemutatóra azonban csak hatvan évvel a márka megalapítása után került sor, Firenzében, ahonnan az egész márka útnak indult.
A márka rajongói között olyan nevek szerepelnek (természetesen G.w.M mellett) mint Elizabeth Taylor, Grace Kelly, Rihanna, Blake Lively, Brad Pitt, Drew Barrymore, Kate Moss.
Több világhírű tervező dolgozott már a Guccival, köztük Stella McCartney és Alexander McQueen.
A Gucci "Genius Jeans" bekerült a Guinness-rekordok közé, mint a világ legdrágább farmernadrágja. 1998-ban 3134 dollárra (körülbelül 1.163.278 forintra) becsülték.
Nyitókép: Shutterstock