rendőrség Jónás Zsófi segélyhívás mentőszolgálat tűzoltóság katasztrófavédelem
"Anyádat hívd, ne a 112-őt!" - üzeni a rendőrség a hivatalos Youtube csatornáján, a legújabb figyelemfelkeltő akciója keretében.

Nyomós okuk volt elkészíteni a videót, ugyanis világszerte probléma, hogy a segélyhívásoknak jó, ha 20 százaléka valós segítségkérés. Úgy tűnik, sokan összekeverik a segélyhívó számokat a tudakozóval, vagy ami talán még rosszabb: néhányan azt hiszik, hogy a mentősőknek, tűzoltóknak, rendőröknek KÖTELESSÉGÜK az ő ügyes bajos dolgaikkal foglalkozni, és kiszolgálni őket. Hát ez baromi nagy tévedés.

Íme egy kis válogatás a hazai és nemzetközi mezőnyből, hogy milyen "súlyos és egetrengető" problémákkal hívják az emberek a segélyhívót:

-Milyen kenőcs kell a tetoválásra, hogy sokáig szép maradjon?

-Fenn van egy mókus a fán, mit tegyek?

-Jónapot, az előbb volt itt egy helyes rendőr. Kiküldenék mégegyszer? Nem minden nap találkozik az ember ilyen helyes férfival.

-Valaki ellopta a hóemberemet!

-Nem tudom kinyitni a sörömet. Küldenének valakit, aki segít?

-Elfelejtettem a telefonom PUK kódját, és nincs meg a SIM kártyám.

-A feleségem ellopta a kokainomat! (Igen, nekem is ez a kedvencem...)

Biztosan szeretnéd, ha ezeket a hívásokat komolyan vennék?

Forrás: Shutterstock

Nem tudom mit szólnának ezek az emberek, ha tényleg komolyan vennék az ilyen hívásokat? És a tűzoltók épp söröket bontanának, amikor nekik ég a házuk. A rendőrök segítenének elveszett PUK kódokat megtalálni, amíg épp kirabolják a lakásukat. Azt hiszem, azt nem is kell leírnom, hogy mi történhetne, ha a mentősök nem érnének ki időben egy balesethez, mert előtte épp valami hülyeség miatt riasztották őket...

Ezek a felesleges hívások tovább terhelik az egyébként is rettenetesen elfoglalt diszpécsereket. Akik nem pasziánszozással vagy malmozással töltik a munkaidejüket - ahogy azt néhány telefonáló gondolja...

Mit tegyél, ha valóban baj van?

Most, hogy kiveséztük, mikor ne hívd a 112-őt, beszéljünk arról , mikor igen. Mert sokan azzal sincsenek tisztában, hogy ilyenkor pontosan mit érdemes elmondani. Ha tényleg a mentők, tűzoltók, illetve a rendőrök segítségére van szükséged, tárcsázd nyugodtan a számot. Ilyenkor a lehető legtöbb hasznos információt kell átadnod a diszpécsernek. A legfontosabb, hogy maradj nyugodt! Tudom, ez nem olyan könnyű, ha éppen egy autóbaleset közepén vagy, és valami nem odaillő áll ki mondjuk a lábadból.

A következő infókat mondd el (lehetőleg higgadtan):

1, A saját neved.

Stresszhelyzetben ezt sokszor elfelejtik, de fontos tudni, kivel is állnak kapcsoltaban a diszpécserek, kit is kell keresni.

2, Hol történt az eset.

Nem, az nem elég, ha beleordítod a telefonba, hogy a Katáék házában vagyunk a sarkon túl...

3, Rövid leírása annak, hogy mi történt.

Kérlek, ne Ádámtól és Évától kezdd! Az idő itt fontos tényező lehet. És az igazat, csakis az igazat mondd!

4, Válaszolj arra, amit kérdeznek.

A diszpécser további kérdéseket fog feltenni neked, hogy minél többet megtudjon az esetről. Ez nem a te bosszantásodért van, hanem, hogy a megfelelő segítséget tudja neked küldeni. Válaszolj rájuk!

És végül itt az említett videó is. Nem tudom, ezen sírjunk, vagy nevessünk?

SHE.HU Kibeszélő!
Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Katt IDE, és mondd el nekünk!Forrás: Shutterstock
Felháborodott levél a mentősöknekhttp://www.she.hu/nofilter/20180618-felhaborodott-level-a-mentosoknek-jonas-zsofi.html

Nyitókép: Shutterstock

Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.