sugar daddy sugar mommy sugar boy sugar baby
"Itt talál egymásra a Sugar Daddy, Mommy, Baby és Boy" - szól a szlogen... Nem, nem egy tündibündi családegyesítő oldalról lesz szó, vagy esetleg a cukorfogyasztás veszélyeire figyelmeztető honlapról. Ez a weblap sokkal hiánypótlóbb ennél! Lényegében jómódú vagy mondhatni sikeres férfiakat és nőket hoz össze, szemrevaló nőkkel és férfiakkal. Még egyszerűbben szólva: a mérleg egyik felén a pénz, a másik felén a szépség csücsül.

A fenti szlogennel - a zárójel nélkül - hírdeti magát a Magyarországon nemrégiben elindult puncs.hu. Külföldön már találkozhattunk hasonlóakkal, de mára már megszoktuk, hogy hozzánk mintha minden kicsit később érkezne...

No de, mit is takarnak ezek a címben felsejlő csinos kis angol kifejezések. És hogyan is tudnánk őket autentikusabban definiálni, ha nem magáról az oldalról kölcsönöznénk a magyarázatokat?

Forrás:iStockphoto/eightvan/Eightvan

Tehát:

Ki a Sugar Daddy?

Ki a Sugar Baby?

Sajnos az oldalon a sikeres nőnek és a vonzó férfinak csak zárójeles hely jutott, de üsse kő, azért elég tiszta az üzenet.

Forrás:iStockphoto/THEPALMER/Thepalmer

Hát, valószínűleg kelt majd némi társadalmi ellenérzést az oldal létrejötte. De tényleg a társkeresőre kell haragudni? Maga az oldal lenne erkölcstelen és felelős a felszínes kapcsolatok létrejöttéért?

Szóval mielőtt az erkölcsrendészethez fordulnánk, vizsgáljuk meg, hogy milyen vádak alaptalanok, és mi is a probléma valójában!

Persze ehhez nem árt némi higgadtság...

Hányszor halljuk, hogy unjuk a játszmázást, a félrebeszélést és mismásolást, és tiszta, egyenes üzenetekre és szándékra vágyunk. Ebben nyújt segítséget ez a weboldal, vagyis egyszersmind összehozza a keresletet a kínálattal.

Szórakozni vágyó tehetős felnőtteket, szórakozni vágyó, jó külsejű felnőttekkel. Mindenki saját magának választ partnert, mindenki megkeresheti azt, amire vágyik, és végeredményben mindenki boldog.

Az olcsó, eldugott kis hoteleket és apartmanokat sem hibáztatjuk a házasságtörésekért... Ám egy ilyen internetes szolgáltatás egyből a népharag célpontjává válik. Mert:

"Lealacsonyítja a nőket, hiszen külsejük alapján válnak kiválasztásra és a belső érték itt mit sem számít."

Téves.

Hiszen, ahogy a beharangozóban is egyértelmű, mindkét nem számára nyitva áll a lehetőség, hogy a „Sugar" névtag tehetős/vonzó oldalán álljon. Éljen az egyenlőség!

"Akinek pénze van, mindent megtehet a megszorultakkal szemben."

Téves.

Itt cselekvő- és gondolkodóképes felnőtt emberek, egy a megszokottól eltérő fórumon való összekötéséről van szó. Mindenki saját felelősségre regisztrál annak fényében, hogy épp mire van szüksége: társaságra, pénzre, szórakozásra, gondoskodásra - vagy erre mind.

"Úgyis csak olyan pénzes emberek regisztrálnak, akik másképp nem találnak társaságot."

Téves.

Ez a sztereotípia már olyannyira elavult, hogy retro összeállításokban kéne mutogatni. Minden halandó ember megtapasztalhatta már, hogy nem egyszerű a 21. században ismerkedni. Mindenkinek más okból, de a lényeg ugyanaz, már nem a búcsúba jönnek a férfiak, hogy feleséget vadásszanak maguknak.

Forrás: iStockphoto/2008/Ronnie Comeau

Ha számításba vesszük, hogy az időtényező mennyire fontos az ismerkedésben, könnyen kimatekozhatjuk, hogy egy sikeres és jó egzisztenciával rendelkező férfi/nő általában kevés szabadidővel rendelkezik, melyet igyekszik minél jobban beosztani. Hát, íme, egy lehetséges megoldás.

"Azzal, hogy egy ilyen oldal gond nélkül létezhet, egy erkölcsi fertőt teremtünk a fiataloknak."

Téves.

Igen, nagyon egyszerű lenne az ilyen jellegű oldalakra mutogatni és közben nyugodtan hátradőlni a karosszékben, hogy az én gyerekemet a világ rontja el és nem én. Természetesen, nem azt mondom, hogy üljünk le gyermekeinkkel és segítsünk nekik a regisztrációban, de azt gondolom, hogy nem az ilyesfajta oldalak létezéséből fakadhat probléma, hanem abból, ha egy szülő/felnőtt nem beszélget róluk nyíltan a gyerekeivel/fiatalokkal.

Persze, mielőtt elsőszámú védőügyvédjévé válnék a már említett oldalnak, szeretném felhívni a figyelmet néhány gyengepontra.

Először is, az oldalon több cikk is olvasható. Ebben az egyik cikk - gondolom, hogy elébe menjen a támadásoknak - közöl egy helyes kis írást arról, hogy a Sugar Baby címet nem korban mérik. Ezzel nincs is gond. Viszont ha lejjebb görgetünk, főleg hasonló hívószavakkal találkozunk: koli, diákmunka, ösztöndíj, egyetemista, tandíj, stb. Valljuk be, erre nem feltétlenül a 30+-osok fognak rápörögni.

Forrás:iStockphoto/alfexe/Roman

Az oldalon és a cikkek között megtudhatjuk miért jobb egy „sugar kapcsolat", mint a házasság. Ezt egy elbaltázott összehasonlításnak tartom.

Kicsit olyan mintha elmondanám, miért jobb a gesztenyepüré, mint a székelykáposzta. Azt gondolom, hogy ha valaki desszertre vágyik, nyílván nem kell túlmarketingelni számára a gesztenyepürét, és elmondani, hogy sokkal édesebb, mint egy zsíros-húsos káposzta.

De lehet csak én vagyok szőrszálhasogató. Mindenesetre itt legalább tényleg a "a zsák megtalálhatja a maga foltjátt" - és csökkenhet azon esetek száma, amikor 10 év házasság után döbben rá az egyik fél, hogy párja nem igazán táplál iránta mély érzelmeket...

Tíz pszichológusból tíz nem ezt ajánlja...

Ide be is szúrnék egy kis szakmázást. Szeretném eloszlatni azon kételyeket, amik kialakulhattak azáltal, hogy igyekeztem "védeni" az oldalt. Ezzel senkit nem bíztatni akarok az ész nélküli regisztrálásra. Hogy a hasonlatnál maradjak, itt azok találják madj meg amit keresnek, akik desszertre vágynak. Ezt tartsuk észben és ne keverjük bele a komoly kapcsolatokat. És hát ha túltoljuk a "cukor fogyasztást" ,és az válik életünk fő (érzelmi)táplálékává, abból bizony baj lesz...

Nyitókép: iStockphoto

A könnyű pénz, amiért a lelkeddel fizetsz, tényleg olyan könnyű?http://www.she.hu/herself/20161116-konnyu-penz-aranyaso-kitartott-csalo-szerencsejatek-luxus-lelek.html
Mondd el Te mit gondolsz!

Neked mi a véleményed erről a cikkről? Egyetértesz vele, vagy teljesen máshogy látod? Csatlakozz a SHE Kibeszélő Facebook csoportunkhoz és mondd el nekünk!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.